Normen en Waarden

Oirschot Vooruit (OV) wil haar leden, toeschouwers, bezoekers en overige betrokkenen een sportieve, fijne, maar vooral ook veilige omgeving bieden. Een gevoel van veiligheid, spelplezier en spelvreugde zal dat versterken en daarmee ook de bereidwilligheid van mensen om als vrijwilliger iets te doen voor onze vereniging.

De sportbonden in Nederland en NOC*NSF  nemen bovenstaande uitgangspunten ook heel serieus en hebben ook een aantal gedragsregels opgesteld.

De spelvreugde, het spelplezier, de veiligheid en de bereidheid van leden, vrijwilligers, supporters, bezoekers en overige betrokkenen moet gewaarborgd blijven. Het beleid van OV is om preventief en correctief op te treden. Hiervoor is de commissie Normen & Waarden in het leven geroepen om het bestuur van OV daarin te adviseren en bij te staan.

Basiswaarden van Oirschot Vooruit zijn:

Sportiviteit – Respect – Discipline – Betrokkenheid – Zuinigheid – Hygiëne –Veiligheid

Meer informatie is terug te vinden in het Beleidsplan ‘Normen en Waarden’ Voetbalvereniging Oirschot Vooruit.

Informatie voor onze collega-verenigingen: "Open brief van onze voorzitter [PDF]"

Voor vragen en opmerkingen kan contact opgenomen worden via de e-mail: [email protected].

Normen_en_Waarden_foto_november_2023.png

De leden van de commissie Normen en Waarden (van links naar rechts): Hans van de Leur, Wilfred van Hout, Martien van Beljouw, Ilse Heijne, Roy van Griensven en Toon Gloudemans.