Google analytics Toestaan Niet toestaan

De passant: "Zand"

25 maart 2022 15:30

Zand is zacht, hard, los en korrelig materiaal en een van de meest voorkomende natuurlijke stoffen op aarde. Het bestaat uit zeer kleine stukjes steen, zandkorrels die in grootte variƫren tussen 63 micrometer en 2 millimeter. Het W.K. voetbal vindt dit jaar plaats in Qatar,. De temperatuur tijdens het toernooi dat gehouden wordt van 21 november tot en met
    18 december is dan 24 graden. Het land kent een woestijnklimaat.

Het Nederlands elftal heeft zich gekwalificeerd voor dit toernooi. Afgelopen week leverde bondscoach van Gaal scherpe kritiek om de organisatie van het W.K. voetbal in Qatar, het draait allemaal om geld. Vanuit Qatar kwamen er boze reacties: hoe durfde Louis van Gaal dit nu te beweren. Tijdens de bouw van de stadions voor het W.K. in de zandbak  overleden zeker 6500 arbeiders. In Qatar steken ze hun kop in het zand en trekken ze hun eigen plan.

Afgelopen week bereikte mij ook het nieuws dat Marc Overmars de nieuwe technisch directeur wordt van Royal Antwerp Football Club. Dit is de oudste belgische voetbalclub, opgericht in 1880 en speelt in het sfeervolle stadion de Bosuil.
    Antwerp is niet zo maar een voetbalclub, hun voorzitter heet Paul Gheysens, een steenrijke projectontwikkelaar die naast in Belgie ook actief is in Polen en andere Oost Europese landen. Na de val van het communisme kocht Gheysens bedrijf
    Ghelamco er goedkope gronden om daarop vervolgens bouwprojecten uit te werken.

Zijn bijnaam is Polleke Botox, omdat hij zijn aangezicht heeft laten behadelen met Botox. Hij wil in ieder geval van Antwerp een topclub maken die mee gaat tellen in Europa. Nu weet ik niet of dan of de technisch directeur in de persoon
    van Overmars past in dat plaatje. We weten allemaal waarom Marc moest vertrekken bij Ajax. Gheysens denkt natuurlijk zand erover en door.

Nog even kort terug naar Oirschot Vooruit. Het hoofdveld lijkt tegenwoordig ook wel op een zandbak. Op zaterdagochtend hoeven de mini`s nog net geen schepje mee te nemen voor hun training, maar verbetering van het veld is in aantocht dus ook hier geldt weer zand erover, niet te kritisch zijn. Straks nog even naar de wastraat even het Saharazand van de auto af spoelen en dan hebben we alles weer op de rit.

De Passant