De passant: "Hoofd"

26 februari 2022 11:00

Het hoofd is het bovenste lichaamsdeel van mens of dier die de mond of bek, zintuigelijke organen neus en oren en de hersenen bevatten, gewoonlijk door de nek of hals gescheiden van de rest van het lichaam.

Nu we midden in het carnaval zitten kunnen we ons hoofd leegmaken en onze nek vullen met bier. Het is heerlijk om even een andere rol te spelen en gewoon goed gek te kunnen doen.

Waar ze met hun hoofd  absoluut niet bezig zijn met feesten dat is in de Oekraïne. In dat land is het een grote ellende nu Rusland heeft besloten het land te annexeren. President Vladimir Poetin wil van de voormalige Sovjet-Unie weer een krachtig Communistisch bolwerk maken. Om te begrijpen wat er speelt in het hoofd van Poetin gaan we terug naar periode van 1985/1990. Poetin was toen lid van de KGB, de Russische geheime dienst en was gestationeerd
    in Dresden in het voormalige Oost-Duitsland. Hij maakte snel carrière en in december 1999 werd hij de opvolger van Boris Jeltsin, de voormalig premier van Rusland. In zijn hoofd zit maar één gedachte en dat is macht en aanzien. De prijs die daarvoor wordt betaald in mensenlevens is niet van belang.

Deze week kwam ik op www.amateurvoetbaleindhoven.nl het markante hoofd tegen van Pierre van Eeden. Wij kennen hem natuurlijk in Oirschot als speler en trainer en hebben mooie herinneringen aan hem. Dat hebben ze na zeven seizoenen in Geldrop ook denk ik. Momenteel woont Pierre in Nuenen en daar valt Gerwen ook onder. En nu op 63 jarige leeftijd gaat hij
    daar zijn tactisch vernuft laten zien bij vierde klassen RKGSV.

Bij Oirschot Vooruit zijn we ook weer met ons hoofd in de wolken. Met een organisatie die lekker loopt, sportieve successen en een geweldig sportpark. Toch is het belangrijk dat we met twee benen op de grond blijven staan en altijd het hoofd erbij te houden. Resultaten zijn mooi maar het gaat erom dat we met z`n allen een gezonde sfeer blijven creëren op het sportpark.
    Er moeten mensen aan het hoofd staan en er moeten mensen zijn die het uitvoeren, zolang dat er is zijn we op de goede weg.

De Passant