3e nederlaag op rij voor Oirschot Vooruit 1

9 oktober 2022 18:45

Oirschot Vooruit - Wilhelmina ‘08 0-1

Onder een stralend zonnetje en een lekker temperatuur stond vandaag deze competitiewedstrijd op sportpark Jumbo Moorland gepland. Zowel de ploeg uit Limburg als Oirschot Vooruit hadden deze competitie nog geen punten behaald. Jammer genoeg zou na deze wedstrijd een hopelijk voorbarige conclusie getrokken kunnen worden.

Vanuit Limburg  waren weinig tot zeer weinig  toeschouwers met hun club meegereisd naar Oirschot. Het was een wedstrijd die helaas nauwelijks het aanzien waard was. Ook een wedstrijd met vele onnodige overtredingen en een groot aantal gele kaarten.

Oirschot Vooruit nam meteen het initiatief en zette de verdediging van Wilhelmina ’08 onder druk. Helaas werden de aanvallers van Oirschot Vooruit echter niet echt gevaarlijk. In de 12e minuut bij de eerste aanval op het doel van Oirschot Vooruit maakte één van de achterhoedespelers volgens de scheidsrechter een handsbal. Ondanks de vele protesten ging de bal op de stip en aanvoerder Niels Roijakkers schoot de bal onberispelijk binnen voor 0-1.

In de 15e minuut gaf de scheidsrechter geel aan een speler van Oirschot Vooruit voor een overtreding. Er zouden nog vele kaarten volgen. Uiteindelijk zelfs 8 stuks. Bijna allemaal voor onbeholpen overtredingen en overtredingen uit frustratie.
    De wedstrijd sudderde de eerste helft  door met aan beide zijden onnauwkeurig spel met vele slechte passes, waardoor er voor beide partijen veel balverlies geleden werd. De rust brak aan met de 0-1 tussenstand.

Trainer Roland Schuermans van Oirschot Vooruit bracht twee nieuwe spelers in het veld. Jip Stam en Fons Meeuwis kwamen in de plaats van Devin van de Schoot en Tim Neggers. Oirschot Vooruit begon de tweede helft goed, tenminste in de eerste minuten. Er kwam een voorzet van de rechterkant en na wat gerommel voor de goal van Wilhelmina ’08 kwam de bal bij Koen Versteden die van drie meter afstand de bal voor het inschieten had. Helaas ging de bal via de buitenkant van de paal achter. Een “open” kans.

In de 10e minuut kreeg Wilhelmina ‘08 eenzelfde opgelegde kans als Oirschot Vooruit meteen na rust, maar ook nu ging de bal er niet in. Er werd nogmaals gewisseld, Koen Versteden werd vervangen door Bram Meeuwis in de 55e minuut.  In de 75e minuut kreeg Job van Gestel in de middenstip zijn tweede gele kaart en kon dus vertrekken richting kleedkamer waardoor Oirschot Vooruit met 10 man kwam te staan. In de 85e minuut de laatste wissel bij de groen-witten, Lars Versteden kwam in het veld als vervanger voor Joris Swaanen.

De scheidsrechter liet nog vijf minuten extra doorspelen, maar dat bracht geen verandering meer in de stand. Dus gingen de spelers van Wilhelmina ’08 blij van het veld. Het enige positieve aan de wedstrijd van vandaag is dat het aanstaande zondag bijna zeker beter zal zijn dan vandaag.