OV2 wederom met lege handen

Oirschot Vooruit 2
08-03-2020

Scheidsrechter:   C.J.M. (Chryso) Konings
Na de matige pot van vorige week tegen de Wilhelmina Boys, stond vandaag de belangrijke ontmoeting met EFC uit Eersel op het programma. EFC staat namelijk maar enkele punten op de ranglijst achter de mannen uit Oirschot. OV2 beschikte vandaag over een nagenoeg fitte selectie wat resulteerde in een overschot aan spelers. Zo deed Mathijs van de Ven vandaag met het derde seniorenelftal van OV mee en keerde Pim Meeuwis na lang blessureleed terug in de wedstrijdselectie.

Opstelling: Timo van de Loo – Jordi Raaijmakers, Daan van Nunen, Rick Meeuwis, Sam laenen – Stijn Koolen, Harm van Heerebeek, Max Vervoort – Harun Canic, Rens van Gaal, Pierre van den Berkmortel

Vanaf het moment dat de mannen van Van Nunen en Raaijmakers gingen warmlopen, was het duidelijk dat het vandaag wel eens een hele zware wedstrijd kon gaan worden. Er wordt met enige regelmaat geklaagd over de natuurgrasvelden van OV, maar in vergelijking met de velden van EFC zijn dat biljartlakens. Zo valt het trainingsveld in de categorie weilanden en was het wedstrijdveld eerder een modderpoel dan een voetbalveld. Ook vandaag zorgden de omstandigheden er dus voor dat het lastig werd om te voetballen. Dit resulteerde in een zwakke start aan de zijde van OV. EFC was feller en won nagenoeg ieder duel. OV2 was de eerste helft niet bij machten om het EFC lastig te maken. Dit zorgde voor eenzelfde soort wedstrijdbeeld als vorige week tegen de Wilhelmina Boys. Het spel speelde zich vooral rondom de middenlijn af, werd er vooral op fouten van elkaar geanticipeerd en creëerde beide partijen weinig tot niets. Op een vermeende handsbal van Jordi Raaijmakers in het eigen zestien meter gebied, die de scheidsrechter zeer gedecideerd wegwuifde, was er in de eerste helft weinig om over naar huis te schrijven. Ruststand 0-0.

OV2 kwam redelijk sterk uit de rust. Het was de bovenliggende partij qua veldspel maar dit resulteerde niet in het creëren van doelpuntrijke kansen. Het was echter EFC die met een op het oog onschuldige uitbraak een te betwijfelen vrije trap op de achterlijn van OV kreeg. De scheids floot een keurige tackel op de bal van Rick Meeuwis terug en bestrafte dit in de vorm van een vrije trap. De scherp aangesneden vrije trap werd wat ongelukkig in het eigen doel gewerkt door een speler van OV, 1-0 in het voordeel van EFC. Om wat nieuwe impulsen aan het elftal te geven werd de licht aangeslagen Harun Canic vervangen door Sjoerd van Brunschot. De vervanger deed dit met verve en bracht zodoende wat nieuw elan aan het spel van OV2. Niet veel later werden ook Lars Versteden, Willem Witlox en de teruggekeerde Pim Meeuwis in het veld gebracht. Zij vervingen Pierre van den Berkmortel, Harm van Heerebeek en Sam Laenen. OV2 probeerde met man en macht de gelijkmaker te maken maar slaagde hier helaas niet meer in. Zodoende bleven de drie punten in Eersel achter en zakt OV2 iets op de ranglijst.

Het is zaak voor OV2 om snel weer punten te pakken om uit de degradatiezone te blijven. Door de laatste twee wedstrijden van laagvliegers Wilhelmina Boys en EFC te verliezen glijdt OV2 langzamerhand richting de staart van de reserve hoofdklasse. Volgende week kan OV zich herpakken. Er wordt om 11 uur afgetrapt op sportpark Jumbo Moorland tegen OJC Rosmalen uit Rosmalen. Tot dan!

Verslagen