OV2 verliest van hekkensluiter

Oirschot Vooruit 2
01-03-2020

Scheidsrechter:   J.P.M. (Jeroen) van Kerkoerle
Vorige week is er niet gevoetbald en genoten de spelers van OV2 van een weekje vrij. Zo werd door enkele spelers de ski’s tevoorschijn getoverd, is de IJslandse natuur aanschouwd, zijn er kamelen gespot en werd door het overgrote gedeelte carnaval gevierd. Redenen genoeg om een weekje vrijaf te zijn. Echter stond zondag 1 maart als super Sunday, vol met derby’s en toppers met o.a. OV2-Wilhelmina Boys2, PSV-Feyenoord, Ajax-AZ en OV1-Beerse Boys1, op de kalender.

Vandaag werd de eerder afgelaste wedstrijd tussen Best en Oirschot ingehaald. Door verschillende redenen waren er vandaag vele afwezige in de staf en selectie van OV2. Zo kwam OV2 vandaag met een verrassende staf en enkele gastspelers tevoorschijn in Best. De basisopstelling werd als volgt gevormd: Timo van de Loo, Sam Laenen – Rick Meeuwis (1) – Daan van Nunen – Teun van den Biggelaar (U19), Harun Canic – Harm van Heerebeek – Max Vervoort (1), Sjoerd van Brunschot – Rens van Gaal – Lars Versteden.

Ook vandaag waren de omstandigheden om te voetballen niet helemaal ideaal. De straffe wind en het op vele plekken matige kunstgras bemoeilijkte het vandaag om lekker te voetballen. Zo tastte beide partijen in het begin van de wedstrijd een beetje af. Zo liet OV2 de mannen uit Best vooral aan de bal en probeerde zelf de defensie zo goed mogelijk te organiseren. De overenthousiaste centrale verdedigers van de WB schoven telkens in waarna zij de bal verloren. Hierop reageerde OV dan weer door snel om te schakelen maar was de passing vaak erg slordig. Dit zorgde voor een eerste helft waar veelvuldig geanticipeerd kon worden op fouten van over en weer. Echt kansen werden er zodoende niet gecreëerd. Het was Rens van gaal die in de 30e minuut voor het eerste echte gevaar van OV2 kon zorgen. Een knap schot vanaf randje 16 met zijn linkerbeen teisterde de paal en voorkwam de voorsprong voor de Oirschotenaren. In de 40e minuut werd de geblesseerde Harm van Heerebeek vervangen door U19-speler Pim van de Noort.

OV2 begon de tweede helft met een wijziging. Lars Versteden werd namelijk vervangen door Willem Wiltlox. OV2 werd in de tweede helft steeds een beetje sterker. Echte kansen werden er nog steeds niet gecreëerd maar was wel de bovenliggende partij. Vanaf de 60e minuut kreeg OV2 enkele corners mee en die waren erg gevaarlijk. Waar het de afgelopen weken Harm en Stijn waren die elkaar veelvuldig vonden, waren dat vandaag Harun Canic en Rick Meeuwis. Laatstgenoemde had vanuit een corner dé kans op de 0-1 binnen te werken maar zijn inzet ging rakelinks langs het doel. Het bleef zodoende nog steeds 0-0. Voor het slotakkoord werd Pierre van den Berkmortel nog ingebracht en leek de uitslag op een terechte 0-0 af te streven. Dit bleek niet zo te zijn. In de laatste minuut van de wedstrijd trapte de keeper uit Best nog een lange bal naar voren en bereikte hiermee de spits die de bal alsnog in het doel werkte, 0-1.

Het spel en het resultaat waren vandaag beide teleurstellend voor OV2. Er zullen snel weer punten gepakt moeten worden om uit de degradatiezone te blijven. De mannen van OV2 kunnen zich volgende week revancheren tegen EFC uit Eersel. Er wordt om 11:30 uur afgetrapt op sportpark de Dieprijt in Eersel.

Verslagen