JEKA 2 - Oirschot Vooruit 2

Oirschot Vooruit 2
25-11-2018

Scheidsrechter:   A.J.P.M. (Ton) Michielsen
Na het onverwacht behalen van de periodetitel reisde Oirschot Vooruit 2 af naar Breda om het op te nemen tegen het tweede elftal van JEKA. Hoofdcoach Johan van Griensven had zaterdagavond een (te) gezellig feestje bij Hof van Solms, waardoor de verzameltijd van 09:45 uur hem te machtig werd (omstanders zagen hem omstreeks 10:05 uur het sportpark betreden). Saillant detail is dat de moeder van rechtsbuiten Luke van Kollenburg ook aanwezig was die avond, en geruchten gaan dat zij samen tot in de late uurtjes zowel de samba, de tango als de rumba gedanst hebben bij ‘t Hof.

Nu over naar de wedstrijd. Onze hoofdcoach was nog maar amper wakker, of het was al 0-1 voor de groen-witten. Spits Gijs Sebregts zette goed door na een lange bal van achteruit, waarbij de bal door de aarzelende keeper tegen Gijs werd aangeschoten en rechtstreeks het doel in rolde. Niet veel later, nadat Oirschot Vooruit opnieuw een aantal keer gevaarlijk was geweest via onder meer de uitstekend spelende Max Vervoort, scoorde OV2 opnieuw. De bal werd breed gelegd door Luke van Kollenburg en bij de tweede paal simpel binnengetikt door Kay Laenen: 0-2. Na deze goal schakelde Oirschot Vooruit twee tandjes terug en ging het een stuk slordiger spelen. JEKA had veelvuldig de bal en hield de druk op de verdediging van Oirschot Vooruit. Dit leidde na 25 minuten tot de 1-2: de bal werd op mooie wijze voor het doel geslingerd en knap met het hoofd afgerond. Ondanks dat het spel van Oirschot Vooruit daarna niet veel verbeterde haalde het zonder verdere kleerscheuren de rust.

Na de 15 minuten durende onderbreking had Oirschot Vooruit het koppie weer erbij. Na een uur spelen mocht Stijn Koolen vanuit een vrije trap aanleggen en schoot de bal onberispelijk over de muur in de hoek van het doel: 1-3. Tien minuten later werd Luke van Kollenburg op prachtige wijze diep gestuurd door man of the match Max Vervoort. Luke was op zijn beurt niet zelfzuchtig en stelde bij de tweede paal Gijs Sebregts in staat om zijn tweede doelpunt van de middag te maken: 1-4. Daarna bekroonde Max Vervoort zijn goede spel bijna met een weergaloos doelpunt vanaf een meter of 40. Helaas voor hem en tot opluchting van de doelman van JEKA viel de bal bovenop de lat. Het slotakkoord was voor onze nestor, good old Paul Stamps. Koud binnen de lijnen werd hij binnen het zestienmeter gebied vrijgespeeld, waarna hij koelbloedig afrondde en de eindstand op 1-5 bepaalde.

Komend weekend gaan we eerst met de gehele selectie het Bredase uitgaansleven onveilig maken (voor Johan: vanaf 20:00 uur bij de Sis). Daarna volgt op zondag de topper en wedstrijd om de koppositie tegen ODC 2 op onze eigen sportpark (voor Johan: 11:00 uur verzamelen). Tot dan!

P.S. Onze trainer is een dijk en iedereen kan wel eens te laat komen .

Verslagen