OJC 3 2-5 OV 2

Oirschot Vooruit 2
18-11-2018

Scheidsrechter:   C.J. (Sinus) Baars
Afgelopen zondag stond de uitwedstrijd tegen OJC Rosmalen 3 op het programma. Een ploeg dat al een jaar extra in de 1ste klasse acteert en gezien de omvang van de vereniging nooit onderschat mag worden. Zeker ook met het kansloos verlies twee seizoenen geleden op bezoek bij OJC 3 nog scherp op het netvlies waren de mannen van Van Griensven erop gebrand om een goed resultaat te halen.

Iets later dan gepland werd er op sportpark De Groote Wielen afgetrapt. Al snel bleek dat de gastheren de geschepte verwachtingen van twee seizoenen geleden vandaag niet gingen waarmaken. Een elftal met bijna alleen maar oudgedienden bleek niet opgewassen te zijn tegen de energieke spelers van OV2. Het was dan ook al vroeg in de wedstrijd dat OV2 een paar aardige kansen creƫerde. Nadat het de eerste paar keer nog aan scherpte ontbrak was het in de 10e minuut echter wel raak. Na een aanval over links was het Stijn Koolen die Daan Hagemeier in de punt van de aanval kon bereiken. Hij legde op zijn beurt de bal af op Paul Stamps die vanaf rand zestien feilloos de bal in de kruising plaatste: 0-1. De storm van de Oirschotse troepen hield daarna stand en slechts drie minuten later kon de volgende grote kans genoteerd worden. Stijn Koolen zag zijn schot echter voorlangs gaan na een fout van de doelman. In de 17e minuut was het echter alweer raak en beloonde OV2 zich voor de voortvarende start van deze wedstrijd. Met een goede interceptie van Harun Canic op het middenveld bereikte hij Luke van Kollenburg. Luke zag op zijn beurt dat linksback Bil van den Akker opstoomde en gaf daarom de bal aan hem mee. Na goede diepgang door Bil van den Akker en dito voorzet was het Daan Hagemeier die knap voor zijn man kwam en de bal binnen werkte: 0-2. Daarna zakte het spel ietwat in, maar was het nog steeds OV2 die de controle hield. De enige dreiging vanuit OJC 3 werd gevormd door wat lange ballen en een paar kansloze schoten van afstand door hun bonkige spits. In de 38ste minuut van de wedstrijd stond echter alles en iedereen van OV2 raar te kijken toen een hoge bal vanuit het middenveld plots voor de voeten viel van een aanvaller van OJC 3. Hij wist de bal te controleren en gaf doelman Timo van de Loo met een mooie boogbal het nakijken. Met een stand van 1-2 op het scorebord werd een goede tien minuten later de kleedkamer opgezocht.

Na rust schoot OV2 letterlijk uit de startblokken en schoot daarmee alle hoop van OJC3 binnen no time aan diggelen. Al in de 46ste minuut was het doelman Timo van de Loo die met een goede uittrap Daan Hagemeier kon bereiken. Door wat twijfel van zijn collega doelman aan de andere kant van het veld kon Daan Hagemeier de bal controleren en ook hij plaatste de bal op behendige wijze over de doelman die ver uit zijn doel was gekomen: 1-3. Daarna begon er een fase waarin de scherpte ontbrak om de score fors verder uit te bouwen. De eerste echte dreiging van OJC3 kwam overigens pas toen hun trainer zelf de stoute schoenen aantrok en zichzelf op de linksbuitenpositie plaatste. Met een paar stijlvolle acties van hem was de defensie van OV2 direct gewaarschuwd. In de 74ste minuut was het echter Man of the Match Daan Hagemeier die succesvol doordrukte op hun keeper en hem de bal ontfutselde waarna hij voor zijn derde doelpunt van de middag mocht aantekenen: 1-4. Twee minuten later was het echter de trainer van OJC die met een mooie actie zichzelf een weg door de Oirschotse verdediging wurmde en uiteindelijk met een voorzet een medespeler vond. Hij wist op zijn beurt vanaf hoek zestien keurig af te ronden en liet daarmee Timo volledig kansloos: 2-4. Het slotakkoord van de wedstrijd was echter voor OV2 dat zichzelf met nog een extra doelpunt beloonde voor het getoonde spel van vandaag. Na goed overzicht houden door Kay Laenen stuurde hij Luke van Kollenburg met een bekeken bal op de doelman van OJC af. Luke wist wel raad met deze kans en plaatste de bal keurig door de benen van de doelman in het vijandelijk doel: 2-5. Dit werd even later tevens de eindstand.

Al met al een keurige overwinning van OV2 dat zichzelf op deze wijze revancheerde voor het puntenverlies van twee weken geleden in de derby tegen Beerse Boys 2. De overwinning werd echter nog veel mooier toen het bericht kwam dat (voormalig) koploper ODC op bezoek bij de hekkensluiter tegen een 1-0 verlies was aangelopen. Dit, in combinatie met het feit dat de 1ste periode over acht wedstrijden wordt gespeeld, resulteerde zich erin dat OV 2 zich met trots PERIODEKAMPIOEN mag noemen! De ultieme beloning voor spelers en trainers van OV2 voor het getoonde spel en de behaalde resultaten in de afgelopen maanden, een ware teamprestatie na de promotie van afgelopen seizoen. Voor nu gaat de focus weer op aanstaande zondag waarin aangetreden gaat worden tegen JEKA 2. De aftrap zal plaatsvinden om 11.30u in Breda. Graag tot dan!

P.S. door het winnen van de periodetitel heeft OV2 een plaats veroverd in de nacompetitie voor promotie naar de Hoofdklasse. Voor alle supporters dus graag hier rekening mee te houden en geen vakanties / weekendjes weg etc. etc. te plannen in de eerste weken van juni. We vertrouwen op jullie support!

Verslagen