SBC 2 – Oirschot Vooruit 2

Scheidsrechter A.H.A. Schellens
Eindstand 0 - 0
30 oktober 2017 door Willem Witlox
Op zondag 29 oktober 2017 stond voor lijstaanvoerder Oirschot Vooruit de uitwedstrijd tegen nummer twee SBC op het programma. Een echte topper dus, tegen een stugge ploeg uit Son en Breugel. De wedstrijd eindigde zoals hij was begonnen: 0-0.
Oirschot Vooruit begon aardig aan de wedstrijd en creëerde direct een licht veld overwicht. Tot echte uitgespeelde kansen leidde dit echter niet. Middenvelder en “sloper” Harm van Heerebeek kwam al vroeg in de wedstrijd in botsing met een tegenstander en moest hierdoor vervangen worden door Paul Stamps. Naarmate de eerste helft vorderde werd Oirschot Vooruit een aantal keer gevaarlijk en had het zichzelf eigenlijk moeten belonen met een doelpunt. Doelpunten bleven echter uit, waardoor 0-0 een logische rust stand was.
Na rust kwam SBC met iets meer aanvallende intenties het veld op, maar kansen bleven uit omdat Oirschot Vooruit vandaag ontzettend georganiseerd verdedigde. Aan de andere kant kregen de middenvelders en aanvallers van Oirschot Vooruit steeds meer ruimte om te voetballen, maar de kansen die het kreeg werden helaas om zeep geholpen. In de laatste minuten van de wedstrijd werd SBC zowaar nog gevaarlijk via vrije trappen die met wat hulp van de wind voor het Oirschots doel werden geslingerd. Gelukkig (voor ons) werden deze kansen niet omgezet in een doelpunt en eindigde de wedstrijd in een 0-0 gelijkspel.
Een gelijkspel tegen nummer twee SBC bleek uiteindelijk geen slecht resultaat, aangezien andere concurrenten (Dommelen, Unitas’59 en Bladella) pijnlijke nederlagen hadden geleden. Volgende week staat de thuiswedstrijd tegen Unitas’59 op het programma. Om 11:30 uur zal er afgetrapt worden op sportpark Jumbo Moorland.

Verslagen