Eerste overwinning is binnen!

Datum 25-10-2017
Tijd 18:30
Thuis OV JO9-1G
Uit Hilvaria JO9-1
Eindstand 11-3
25 oktober 2017 door Johan van Gerven
We hadden vandaag een avondinhaalwedstrijd tegen Hilvaria. Iedereen had er veel zin in, de jongens stuiterden weer door de kleedkamer. We wisten als trainers nog wel duidelijk te maken dat we deze keer beter met onze kansen om moesten gaan. Afgelopen wedstrijd hadden we veel op goal geschoten, maar net te weinig gescoord.
In de eerste helft golfde het spel op en neer en waren er kansen voor beide teams. Floris Smulders stond goed te keepen en wist samen met de paal een paar keer goed te redden. Aan de andere kant sloegen we genadeloos toe. Er werd goed overgespeeld en Gijs en Ties rondden beide een mooie aanval af. Floris van Gerven wist zijn snelheid goed te benutten bij een passeeractie, gevolgd door een strak afstandsschot. Luuk verdeelde het spel, en het team wist elkaar goed te vinden.
Met de rust stonden we zomaar 3-0 voor. Zou dit onze eerste overwinning worden? We hadden al een paar keer wat pech gehad en met een klein verschil verloren. Zouden we eindelijk onze beloning krijgen?
In de tweede helft golfde het spel op en neer. Door twee prachtige afstandsschoten van Floris Smulders bleef er voldoende marge in onze voorsprong. Maar toen kreeg onze kleine grote speler het op zijn heupen. Olivier is vaak op de training als de meest handige speler met een neusje voor de goal, maar in de wedstrijden kwam het er nog niet helemaal uit. Tot vanavond. Olivier bikkelde door tot de bal in het net lag. Mooie dribbels werden afgewisseld met echt frotgoals, maar zoals in Oirschot zeggen “Dûr in, da telt!” Olivier wist maar liefst vier keer te scoren, en toonde zich een echte goaltjesdief. Ook Boris wist nog een goal toe te voegen, waardoor we op 11-3 eindigden.
Er was weer met veel inzet gespeeld en eindelijk was ook de beloning daar. Elke wedstrijd gaan we weer vooruit een elke speler maakt grote stappen. Ga zo door en geniet van elke wedstrijd!

Verslagen