Onterechte nederlaag in goede wedstrijd

Datum 07-10-2017
Tijd 11:30
Thuis SVSSS JO9-1
Uit OV JO9-1G
Eindstand 6-5
08 oktober 2017 door John Coppelmans
Vandaag konden we uitslapen, want we hoefden pas om 10.30 uur te vertrekken naar SVSSS uit Udenhout. Daar aangekomen waren we blij dat er al een wedstrijd bezig was op het hoofdveld. Het is niet zo dat we liever op een bijveldje voetballen, maar het hoofdveld is daar het enige kunstgrasveld. Dus we mochten weer lekker op echt gras voetballen.

In het kleedlokaal werd eerst de opstelling bekend gemaakt. Luuk was de eerste helft de keeper en Olivier de tweede helft. De verdediging bestond uit Ties en Boris en vlak daarvoor Floris Smulders. De aanval werd gevormd door Olivier en Floris van Gerven. Gijs was de eerste wissel. Daarna was er nog een kort praatje over hoe te gaan voetballen en de jongens waren klaar om de wei in te gaan.

Met deze informatie en een bakje koffie / thee voor het kader begonnen we aan de warming up, bestaande uit een 5 tegen 2 en een afwerkoefening. Om 11.30 uur was het dan zover. Eerst netjes handjes schudden en de tegenstander succes wensen, zoals het hoort. We gingen goed van start. Er werd goed overgespeeld wanneer het kon en er waren mooie acties wanneer het moest. Oirschot Vooruit opende de score door een goed schot van Ties. We lieten hierna de bal nog steeds goed het werk doen en er werd gestreden om elke meter. De doelpunten vielen snel, maar helaas wel aan beide kanten. Voor ons wist Olivier de keeper te passeren na een mooie actie en een schot van Floris van G. belandde via de rug van een tegenstander ook in het doel. Het Udenhoutse doel werd met grote regelmaat onder vuur genomen. Aan de andere kant wist Luuk soms redding te brengen en stond Floris S. goed te verdedigen. Maar ondanks dat alles was de ruststand 3-3. In de rust geen thee of ranja, maar wel een lekker appeltje voor wat nieuwe energie.

In de tweede helft kwamen we helaas snel op achterstand, maar er waren daarna wederom veel kansen voor ons. Gijs schoot vlak voor het doel nog net over en SVSSS wist de bal na een ouderwetse scrimmage nog maar net voor hun doellijn te houden. Ties was vaak dreigend aan de zijlijn en speelde ook een prima partij. Hoogtepunt van de wedstrijden was een mooie aanval Gijs, Floris van G. en Boris. Laatstgenoemde schoot de bal in het net en zo stond het weer gelijk. Oirschot Vooruit ging vol voor de winst maar in de laatste 10 minuten wisten we elkaar niet meer zo goed te vinden en kon het nog beide kanten op. Olivier hield ons in de wedstrijd met een paar goede reddingen en Luuk moest nog een keer aan de noodrem trekken om erger te voorkomen. De scheidsrechter liet doorspelen en hij werd vervolgens geholpen door ... ja door wie niet? Iedereen hielp elkaar en dat was mooi om te zien! SVSSS kwam door een snelle uitbraak op 5-4 en zelfs op 6-4. Tegen de verhouding in, maar ook dat is voetbal. In de laatste minuut zorgde Boris nog voor onze vijfde treffer, maar meteen daarna klonk het eindsignaal. We hadden meer verdiend..

Jammer jongens, maar we hebben vandaag een mooie wedstrijd gezien met strijd en goed voetbal! Menneke van de Week is Gijs! Volgende week staat de thuiswedstrijd tegen Hilvaria op het programma.

Verslagen