Opstart 6 tegen 6 voetbal voor 50+

02 juli 2019
Vanuit de STC hebben we het initiatief genomen om, mits we voldoende spelers bij elkaar krijgen, bij Oirschot Vooruit te starten met 6x6 voetbal (o.a. zaalvoetbalregels, veld is 30x40m, geen fysiek contact).

Op 4 mei jl. hebben we reeds met 13 spelers deelgenomen aan een toernooitje, met verder ook deelname van Braakhuizen (2 teams) en een combinatieteam van Unitas/RPC. De ervaring leert dat, ook als je een aantal jaren geleden bent afgehaakt t.g.v. een blessure, je deze vorm van voetbal kunt beoefenen.
Na afloop hebben we bij de deelnemers gepolst of er belangstelling is, om deze vorm van voetbal structureel in te voeren. Het antwoord daarop was positief.

Voorstel.
Vanuit de STC stellen we daarom voor om deze manier van voetballen bij onze club in te gaan voeren  onder de volgende voorwaarden:
-     We gaan 1x per 2 weken spelen in de periode september-december en in de periode maart-mei. soms in de vorm van een wedstrijd (2 x 30 min), soms in toernooivorm (15 minuten per wedstrijd)
-     Deelname aan deze vorm van voetbal is uitsluitend toegestaan voor leden vanaf 50 jaar
-     We gaan actief onze buurverenigingen benaderen (o.a. Beerse Boys, Spoordonkse Boys, Best Vooruit, Wilhelmina Boys en de Bocht ’80) om ook 1 of meer 6x6 teams op te richten
-     We gaan spelen op zaterdagmiddag om 16 uur en spelen gelijktijdig thuis met de veteranen
-     je wordt door aan deze vorm van voetbal deel te nemen, weer actief lid van Oirschot Vooruit. de contributie die we daar voor gaan betalen is nu nog niet exact bekend, maar moet in verhouding staan tot die van de overige actieve leden (inschatting €  80,-/90,- per seizoen)

Vraag.
aan jullie de vraag om voor 1 augustus a.s. via mail (m.beljouw@chello.nl) te reageren als je aan deze vorm van voetbal wilt deel gaan nemen.
degene die mee willen gaan voetballen nodigen we in augustus uit om onze plannen verder toe te lichten en concreter te maken.
en als je vragen hebt dan mag je mij altijd bellen (06-52483257)

Groeten Martien van Beljouw

Beste leden, Zoals u weet is de bouw van de nieuwe kantine in volle gang. We begrijpen dat er nieuwsgierigheid is naar de… Meer >

De KNVB heeft de indeling bekend gemaakt van de standaard elftallen voor het seizoen 2019-2020. Oirschot Vooruit 1 is ingedeeld in de… Meer >