nieuws over de indelingen

30 juni 2019

Belangrijk nieuws met betrekking tot de teamindeling van JO17 en JO19 voor komend seizoen.

Huidige teamindeling

- De indeling van de JO19 voor komend seizoen is nog niet gereed. Er zijn te veel spelers voor 2 teams en te weinig spelers voor 3 teams.

- De indeling van de JO17 gaat gewijzigd worden. Dit is nodig om een goede indeling voor de JO19 mogelijk te maken en omdat er bij de JO17 op dit moment 1 team is met maar 12 spelers.

Nieuwe opzet teamindeling

De afgelopen weken is er veel tijd gestoken in het maken van de beste indeling, waarbij er meerdere concepten zijn besproken. We zijn trots op het uiteindelijke resultaat. Oirschot Vooruit gaat op een nieuwe, vooruitstrevende manier de JO17 en JO19 indelen. De belangrijkste voordelen van de nieuwe indeling zijn:

+ Het 1e en 2e team worden samengevoegd tot 1 grote selectie. Dit geeft meer ontwikkelingsmogelijkheden en kansen voor de spelers. Gedurende het seizoen kan de indeling van beide teams wijzigen.

+ Alle teams zijn in balans met betrekking tot het aantal spelers

+ Vanuit de JO19 hoeft er niemand vervroegd naar de selectie of een extra jaar in de JO17 te spelen.

+ Alle spelers worden hoger ingedeeld in vergelijking met vorig seizoen.

Belangrijkste aandachtspunt bij deze indeling is dat enkele spelers vanuit de JO17 een jaar eerder naar de JO19 zullen gaan. We verwachten dat dit geen probleem zal zijn voor het spelplezier en de ontwikkeling van deze spelers. Daarnaast zal de KNVB gevraagd worden om hiermee rekening te houden bij de competitie indeling.

Bij de nieuwe indeling worden de volgende teams gevormd

- JO19-selectie (1 en 2)

- JO19-3

- JO17-selectie (1 en 2)

- JO17-3

- JO17-4

Nieuwe teamindeling

De komende week hebben we nodig om dit vernieuwende concept met het kader te bespreken en om af te stemmen wie in welk team komt te spelen.

Vanaf zaterdag 6 juli 12:00 zal de complete indeling op de website staan

Tot slot

We vinden het jammer dat we de reeds gecommuniceerde indeling voor de JO17 moeten wijzigen. Dit is echter nodig voor een goede teamindeling die in balans is met het aantal spelers per team. We zijn ervan overtuigd dat de nieuwe indeling een flinke verbetering is en we kijken uit naar de nieuwe manier van werken met een grote selectie bij zowel JO17 als JO19.

Bestuur en Jeugd Technische Commissie Oirschot Vooruit

Op zondag 5 januari 2020 kunnen alle senioren, veteranen, 50+, de A/B jeugdspelers, (jeugd)leiders, trainers en ouders… Meer >

15 november 2019
Beste ouder/verzorger, Twee maanden geleden hebben we gevraagd of er iemand dit seizoen de jongens van de JO19-2 zou willen trainen… Meer >