4-0 overwinning op woezik

19 mei 2019

Vandaag speelde Oirschot Vooruit haar laatste thuiswedstrijd van deze competitie.
Een zeer belangrijke wedstrijd. Bij winst is er in theorie nog een kans om de nacompetitie te ontlopen.
Maar de tegenstander van vandaag kon bij winst misschien nog een periodetitel halen.
Dat was vandaag SC Woezik, de grootste club uit Wychen met maar liefst 1700 leden. Bij de uitwedstrijd eerder dit seizoen was de eindstand 1-1. Dus wie weet.

Vooraf gaand aan de wedstrijd zette voorzitter Kees Swaanen twee jubilarissen van Oirschot Vooruit, de gebroeders Dorus en Sjoerd van de Wal, in het zonnetje i.v.m. hun 250e wedstrijd in het 1e van Oirschot Vooruit.
Het zou tevens hun laatste wedstrijd zijn voor het thuispubliek, want zij gaan beide stoppen met het spelen in de selectie.

En dan de wedstrijd. Gezien de belangen speelden beide partijen voor de winst. Al spoedig bleek dat Woezik voetballend toch meer te bieden had.
De combinaties liepen beter en de groen-witten moesten zich verdedigend staande zien te houden.
En dat deden ze ook! Na 25 minuten kreeg de wedstrijd plots een compleet ander gezicht. De pas vader geworden Max van Kollenburg kreeg aan de zijlijn de bal en gaf hoog voor.
Fons Meeuwis schoot tegen de keeper en de terugkomende bal werd prima binnengetikt door Dorus van de Wal. Twee minuten later een goede kans voor de mee opgekomen Alex van Overdijk, maar die schoot over.

In de 31e minuut was het toch raak. Opnieuw een hoge voorzet van de zijkant. Fons Meeuwis springt tegelijk met de keeper omhoog. Deze laat de bal door zijn handen glippen en Dorus van de wal scoort zijn tweede goal, 2-0, tevens ruststand.

Woezik deed alles om de aansluittreffer te maken, maar Oirschot Vooruit hield stand tot aan de rust.
Meteen na de rust ging Woezik fanatiek in de aanval. Dat duurde niet lang, want in de 53e minuut gaf Max van Kollenburg de bal naar de zijkant waar de opkomende Sjoerd van de Wal een prima voorzet gaf die door Max van Kollenburg fraai werd afgerond. 3-0, wat een weelde.

In de 60e minuut testte Joris Swaanen met een loeihard schot de keeper, maar die was nu wel paraat. Met een fraaie redding voorkwam hij de 4-0.
Maar die kwam er toch. Een hard schot van afstand van Harm Ketelaars kreeg de keeper van Woezik niet onder controle en Dorus van de Wal maakte zijn derde goal van de middag, 4-0 de wedstrijd was gespeeld.

Trainer Piet Drijvers wisselde de twee jubilarissen Sjoerd en Dorus van de Wal voor Sjoerd van Straten en Koen van Heerebeek. Een terecht applaus vanaf de tribune voor de broers. Een paar minuten voor het einde was er bijna het vijfde doelpunt toen Fons Meeuwis vanaf de middellijn de bal over de keeper lepelde. Met een uiterste krachtsinspanning kon die de bal nog net over tikken.

Zo eindige deze sportieve wedstrijd in een duidelijke overwinning.
Zondag speelt Oirschot Vooruit de laatste wedstrijd van deze competitie en wel uit tegen 't Zand in Tilburg.
Oirschot moet die winnen en Brabantia moet dan punten verspelen bij Nemelaer in Haaren. Anders volgt alsnog nacompetitie.

Dus zondag : kom de groen-witten aanmoedigen in Tilburg!!

Start trainingen

11 augustus 2019
Beste voetballers, Het nieuwe voetbalseizoen staat weer voor de deur en de werkzaamheden aan onze nieuwe kantine en kleedlokalen… Meer >

Op maandag 19 augustus gaan de kinderen weer beginnen aan het nieuwe schooljaar. Na een lange vakantie is dat natuurlijk weer… Meer >