oirschot vooruit verliest met 2-4 van SV TOP

14 april 2019

Oirschot Vooruit - SV TOP 2-4

Vandaag mocht Oirschot Vooruit het opnemen tegen SV TOP uit Oss. De heen wedstrijd was met 2-0 verloren.
TOP staat op de 2de plek en heeft in deze competitie de minste doelpunten tegen. Tel daarbij dat Oirschot Vooruit de laatste tijd behoorlijk moeite heeft met scoren dan belooft dat op voorhand een lastige wedstrijd te worden.

TOP staat voor Tot Ons Plezier, en plezier hadden de mannen uit Oss na afloop volop.
Door zelf te winnen en het verlies van Juliana'31 heeft het de titelkansen in eigen hand.
Oirschot Vooruit daarentegen zakt na vandaag naar de dertiende plaats en dat is een plek in de nacompetitie.

Oirschot Vooruit startte vanmiddag met 2 spitsen. Achterin was een plek ingeruimd voor jeugdspeler Sjoerd van Straten die een prima wedstrijd speelde.
Het eerste kwartier was voor TOP. Dit resulteerde overigens maar in één kans, een kopbal net voorlangs.
Hierna kwam Oirschot Vooruit steeds beter in de wedstrijd. Het speelde prima en via o.a Dorus van de Wal en Joris Swaanen kwam er een aantal mogelijkheden. Helaas zonder resultaat.
TOP stelde daar nauwelijks iets tegenover tot in de 42e minuut Metin Alkir ineens vanaf 20 meter uithaalde en de bal onhoudbaar in de kruising knalde, 0-1.
Dit was tevens de ruststand.

De eerste 5 minuten na rust zet TOP Oirschot Vooruit zwaar onder druk. Het kreeg 2 grote kansen waarvan de laatste door Menno Kuulkers tot corner kon worden verwerkt.
Uit deze corner maakte een verdediger van Oirschot Vooruit een overtreding en de goed leidende scheidsrechter Koster kon niets anders doen dan een strafschop geven.
Menno Kuulkers ranselde de bal ten koste van een hoekschop uit de goal. Uit de scrimmage die na het nemen van deze corner volgde, scoorde Aram Pusters 0-2.

Oirschot Vooruit gaf echter niet op en even later scoort Dorus van de Wal na prima voorbereidend werk van Alex van Overdijk de 1-1.
Maar TOP, onder aanvoering van Anwar Tuithof, bleef in de 2e helft de bovenliggende partij. Eerst werd nog een doelpunt afgekeurd wegens buitenspel, maar even later scoorde Tuithof uit een hoekschop de 1-3.
In de 80e minuut wees de arbiter weer naar de stip na een handsbal van Oirschot Vooruit. Deze werd benut door Mees Linders 1-4. Twee minuten later kreeg ook Oirschot Vooruit een penalty na het neerhalen van Fons Meeuwis.
Zoals we gewend zijn maakte Joris Swaanen geen fout 2-4. Dit was tevens de eindstand.

Piet Drijvers baalde wel na afloop maar zag ook lichtpuntjes. "We spelen tegen een heel goede ploeg. De eerste helft waren we zeker gelijkwaardig. Ik heb dan ook genoeg positieve dingen gezien waar we mee verder kunnen. Zaak is om hier vertrouwen uit te halen" Volgende week, 2e Paasdag, wederom thuis en wel tegen Alverna.

Nog een ander positief punt was de inbreng van jeugdspelers Lars en Thijs Versteden die vanmiddag beiden debuteerden in het eerste elftal van Oirschot Vooruit.

Opstelling Oirschot Vooruit: Menno Kuulkers; Koen van Heerenbeek; Sjoerd van de Wal; Sjoerd van Straten (85 Thijs Versteden); Job van Gestel; Alex van Overdijk; Koos Gloudemans (80 Lars Versteden); Max van Kollenburg; Joris Swaanen; Fons Meeuwis; Dorus van de Wal;

A.s. zondag 20 oktober is het zover! De derby Oirschot Vooruit - Beerse Boys staat dan sinds lange tijd weer op het… Meer >

Oirschot Vooruit speelde een voortreffelijke wedstrijd onder een heerlijk najaars-zonnetje. Het trad aan met diverse invallers. Zo… Meer >

We zijn als vereniging erg blij dat we de volgende bedrijven als nieuwe bordsponsor mogen verwelkomen: van Gerwen Installatie bv,… Meer >

Beide ploegen hadden na twee competitiewedstrijden nog 0 punten. Onder barre weersomstandigheden werd dus deze belangrijke wedstrijd… Meer >