In Memoriam Jap van Overdijk

28 februari 2019

In Memoriam.

Afgelopen weekend hoorden wij het droeve bericht dat Jap van Overdijk op 84 jarige leeftijd is overleden. Jap was 72 jaar lid van onze vereniging. Jap van Overdijk of wel Jap Casse speelde in de jaren zestig in het eerste team van Oirschot Vooruit. Hij was de laatste man in het toenmalige stopper-spil systeem. Jap was een goede voetballer. Had overzicht/inzicht en een goede techniek. Vanaf zijn positie gaf hij prima leiding aan zijn medespelers. Jap was een fijne en vooral ook sportieve voetballer. Populair bij zijn medespelers. Weinig of nooit commentaar en altijd positief.

Na zijn loopbaan in het eerste ging hij spelen bij de veteranen van Oirschot Vooruit. Hij bleef zijn cluppie trouw. Ook bij de veteranen was hij een graag geziene gast. Geen praatjesmaker, geen macho, maar gewoon Jap Casse waar je altijd mee kon buurten vooral over voetbal. Hij had ook altijd een innemende lach op zijn gezicht. In 2005 werd hij terecht geeerd met de titel : "Lid van verdienste" van Oirschot Vooruit. De laatste jaren ging zijn gezondheid helaas steeds meer achteruit en was hij gekluisterd aan zijn rolstoel. Hij verbleef ook al geruime tijd in verzorgingshuis St. Joris. Maar ook daar was hij blij met de verzorging en positief tegenover het personeel.

Vrijdag 1 maart wordt om 10.30 in de basiliek op de Markt in Oirschot afscheid genomen met een afscheidsdienst . Daarna volgt de begrafenis op het parochiekerkhof in Oirschot. Donderdag om 15.00 uur bestaat de mogelijkheid om afscheid van Jap te nemen in huize St. Joris kamer 1118 .Wij wensen zijn kinderen en kleinkinderen heel veel sterkte in deze emotionele dagen.

Jac v.d. Hamsvoort

Beste leden, Zoals u weet start maandag 27 mei de sloop van de oude en de bouw van de nieuwe kantine. Om… Meer >

Met ingang van dit jaar is KEMPS Beheer en Management toegetreden als sponsor van Oirschot Vooruit met een mooi reclamebord langs ons… Meer >

Beste groen-witters! Wat hebben we een fantastische avond gehad afgelopen vrijdag met de benefietavond ‘Score 4 More(land)! De… Meer >