opnieuw nederlaag voor OV1

24 februari 2019

Onder een heerlijk voorjaarszonnetje heeft Oirschot Vooruit zichzelf vandaag een slechte dienst bewezen door thuis met 2- 0 te verliezen van HVCH.
Na het eerste fluitsignaal van de goed leidende scheidsrechter Haakman, bleek al snel dat HVCH niet naar Oirschot was gekomen om niets mee terug te nemen.
Meteen al begonnen de mannen uit Heesch op de bal te jagen en dit resulteerde in een snel doelpunt.
In de vierde minuut speelde de midmid zich vrij en gaf een pass tussen de verdedigers van Oirschot Vooruit door, waar Tom Hoekman achteraan ging. Hij omspeelde Menno Kuulkers en scoorde de 1-0.

Twee minuten later kwam de spits van HVCH wederom vrij voor de doelman van Oirschot Vooruit maar nu reageerde hij heel knap en voorkwam de 0-2.
Nu was het de beurt aan Oirschot Vooruit om zich te laten gelden. Dit gebeurde ook en tot twee maal toe kwam en de groen-witten op rechts goed door maar werd de bal evenzo vele malen weggewerkt door de verdedigers van HVCH.

Hierna werd de wedstrijd slechter door veel foute ballen op het middenveld. Oirschot Vooruit kwam in deze eerste helft nog 1 maal tot een poging om te scoren.
Bij een vrije trap van net buiten het strafschopgebied werd de bal hard voorgegeven maar niet door de aanvallers aangeraakt waardoor de laatste kans in de eerste helft voorbij ging.

Na een kopduel waardoor een speler van HVCH aan het hoofd moest worden behandeld werd er extra speeltijd ingeruimd. Deze duurde voor Oirschot Vooruit net te lang want de spits van HVCH werd tegen de grond gewerkt net buiten het strafschopgebied waardoor een vrije trap mocht worden genomen. De verdediging stond nog niet klaar en de vrije bal werd snel in de korte hoek geschoten door Jordy Veld, 0 -2.

De tweede helft werd de wedstrijd niet veel beter.
Er werd nog steeds veel balverlies geleden op het middenveld en de ballen kwamen niet aan bij een medespeler.
Beide teams deden hieraan mee en kansen op een doelpunt zijn er dan ook niet meer geweest in deze 45 minuten.

De jeugd afdeling van Oirschot Vooruit heeft met ingang van september de vacatures opgevuld van HJO en trainer JO19, die waren ontstaan… Meer >

We zijn als vereniging erg blij dat we de volgende bedrijven als nieuwe bordsponsor mogen verwelkomen: Arie Smetsers Tegelwerken, van… Meer >

Dit jaar is het voor het eerst mogelijk dat wij als vereniging deel mogen nemen aan de Rabo ClubSupport. Dit is een initiatief van de… Meer >

Beste leden,   Wij willen jullie er graag op attenderen dat de contributie voor het lopende seizoen binnenkort ge├»ncasseerd… Meer >