16 februari 2019

Bisschop bokaal 2002,

Na een geweldig seizoen met de “B1” waarin we in de hoofdklasse alleen de meerdere hoefden te erkennen in Brabantia, begon voor ons de toernooien.

Eerste toernooi was bij Udi 19, een toernooi met allemaal hoofdklassers en derde divisionisten. We wonnen dit toernooi vrij makkelijk.

Ook ons eigen toernooi, de welbekende zilveren stoel was een prooi voor de B1-ers.

Na een verloren beslissingswedstrijd, waarin we met 1-0 verloren, gingen we ons opmaken voor een districttoernooi in Hank.

We hoefden maar drie wedstrijden te spelen, maar angst Gegner Brabantia was hier ook van de party. De eerste pot werd gewonnen, en een knap gelijkspel tegen Brabantia was een goede uitgangspositie. Doordat de laatste wedstrijd gewonnen werd met ruime cijfers, waren we door naar het hoofdtoernooi voor de Bisschop bokaal.

Een grote bus werd gehuurd, waarin we met heel veel ouders, broertjes, zusjes en natuurlijk super opa en oma (Annie en Piet van der Sommen) afreisde naar Heerhugowaard.

Niet goed wat we moesten verwachten van de tegenstanders, omdat deze door heel het land afgereisd waren, gingen we in een sfeervolle bus naar Heerhugowaard.

Kon de “OVB1 scoor die goal trein” gestopt worden of waren de tegenstanders van een ander kaliber? De coaches (Anton van de Staak en Theodôr Brands) waren vastberaden om onze jongens nog een keer te laten knallen.

Het toernooi begon goed de eerste wedstrijd werd gewonnen, de tweede werd gelijk gespeeld en de derde en vierde werden weer gewonnen. Met nog twee wedstrijden te gaan zag het er goed uit. Het zag er zo goed uit dat het toernooi al niet meer verloren kon gaan. OVB1 was, met nog twee wedstrijden te gaan, al kampioen van Nederland.

De vijfde wedstrijd speelde we met een fantasieopstelling. Je zal het niet geloven, maar met de spits in de goal en de keeper in de spits wonnen de wedstrijd nog met 2-0. ook de laatste wedstrijd werd gewonnen en Oirschot Vooruit B! was in het bezit van de Bisschop bokaal. Uniek in de geschiedenis van Oirschot Vooruit. Een geweldige prestatie.

Je kan je wel voorstellen hoe de terugreis er uit heeft gezien. Na een lange maar ongelooflijk gezellige terugreis werden we opgevangen op Moorland. Na een kort verblijf hier zijn we op verzoek van de voorzitter van onze hoofdsponsor “de club van 21” Toon Gloudemans naar de Beurs afgereisd, waar tot in de kleine uurtjes goed was doorgefeest. Menig ouders en spelers heeft de dag daarna niet gewerkt, maar dat was het wel waard.

EEN GEWELDIG JAAR MET EEN GEWELDIG TEAM. OV B1 SCOOR DIE GOAL.

Het toenmalig team bestond uit de volgende spelers: staand:

vlagger Johan van der Sommen, Noud van Haaren, Bart van Berkel, Rick van Krieken, Robert Erven, Stijn van de Schoot, Sjoerd van de Wal, Bas van Agt, trainers/coaches Theodor Brands, Anton van de Staak.

Onder: Ton van de Leeden, Bas Kemps, Stefan Vingerhoeds, Johan van Beers, Willem van Hattem, Wagesan Jansen, Patrick van Haren, Robin van Tilburg.

Beste groen-witters! Wat hebben we een fantastische avond gehad afgelopen vrijdag met de benefietavond ‘Score 4 More(land)! De… Meer >

Het seizoen 2018 / 2019 zit er weer bijna op. As zondag 26 mei zullen we voor de laatste keer in onze “oude” kantine hier samen… Meer >

Op zondag 26 mei zijn er voor de meeste elftallen weer de laatste wedstrijden van het seizoen. Kom met z`n allen naar deze geweldige… Meer >

Vandaag speelde Oirschot Vooruit haar laatste thuiswedstrijd van deze competitie. Een zeer belangrijke wedstrijd. Bij winst is er in… Meer >