In Memoriam Henk Berben

09 februari 2019

Afgelopen vrijdagmiddag bereikte ons het verschrikkelijke bericht dat Henk Berben door een noodlottig ongeval om het leven is gekomen. Een schok voor alles en iedereen die iets te maken heeft met vereniging Oirschot Vooruit.

Henk kende iedereen en iedereen kent Henk Berben. En niet alleen leden van onze club, maar ook heel veel voetballers en voetballertjes van verenigingen uit onze regio kenden Henk. Een levende legende.

Jarenlang stond Henk aan de deur die toegang gaf tot de kleedlokalen om de bezoekende verenigingen de weg te wijzen. De bezoekers hoefden meestal niet te zeggen wie ze waren en van welke club . Hij wist welke vereniging voor zijn neus stond. Henk ademde Oirschot Vooruit.

Hij was bijna 60 jaar lid. Bij de senioren kwam Henk in het eerste elftal te spelen. Helaas maakte een knieblessure een einde aan zijn spelersloopbaan. Daarna ging Henk zich op andere manieren volledig inzetten voor zijn club. Zo ging hij maandelijks een aantal leden af om de contributie te innen en of het clubblad "De Treffer" rond te brengen. Ook was hij jarenlang grensrechter bij ons eerste elftal. Dat was ook de reden dat hij met het eerste elftal van Oirschot Vooruit aangevuld met trainer Henk Nihot, Henk Meeuwis en ondergetekende in de winter van 1979 mee ging op trainingskamp in Calella aan de Spaanse kust in de buurt van Barcelona. Deze trip baarde veel opzien en Henk heeft van dit gebeuren genoten. Nadat hij stopte met vlaggen voor het eerste elftal bleef Henk zich enorm inzetten voor zijn club "de Groen Witten". Maar toch vooral de jeugd heeft van zijn kennis en diensten gebruik kunnen en mogen maken.

Een paar jaar geleden werd Henk ernstig ziek. Hij moest zijn taken voor de club neerleggen. Zijn ziekte werd zelfs levensbedreigend. Een van zijn laatste wensen was een wedstrijd van het eerste elftal volgen. Vanuit de ”wensambulance” keek hij naar wat misschien wel eens  zijn laatste wedstrijd zou kunnen zijn. Hij genoot ervan. Maar tot ieders verbazing, ook van hemzelf, knapte Henk weer op. Hij kreeg een kamer in huize St. Joris, waarna het steeds beter met hem ging. De laatste twee jaar was hij weer volop op Moorland aanwezig en maakte hij met mooi weer flinke fietstochten. Tot afgelopen vrijdag zijn laatste fietstocht. Een verschrikkelijk ongeluk maakte een einde aan zijn leven. Bij het, met de fiets, oversteken van de Kempenweg heeft Henk een auto over het hoofd gezien. Tragisch dat Henk zo aan zijn eind is gekomen.

Henk, voor al die jaren jouw inzet en betrokkenheid bij Oirschot Vooruit willen wij jou heel veel dank zeggen. Ter nagedachtenis aan Henk heeft het bestuur in samenwerking met de kantinebeheerder een plaats in de kantine ingericht om Henk te gedenken. Dat hij mag rusten in vrede.

Bestuur en leden van Oirschot Vooruit wensen  zijn familie  de komende tijd heel veel sterkte bij dit onverwachte afscheid.

Henk bedankt en Houdoe.

Voetbalvereniging Oirschot Vooruit

Jac.v.d. Hamsvoort

Donderdag 14 februari is er om 11 uur een afscheidsdienst in de basiliek in Oirschot.

Aansluitend zal  de crematie zal plaatsvinden Beekseweg in  Diessen.

Voor het eerst in de historie van Oirschot-Vooruit is het de JO19-1 (voorheen A1) gelukt om te promoveren naar de vierde divisie!… Meer >

De indeling van de jeugdteams voor het nieuwe seizoen is te vinden via deze link Laatste update: JO17-5 toegevoegd. Meer >

Met alle voorinschrijvingen bij elkaar opgeteld kunnen we trots melden dat we de gewenste doelstelling van 150.00 euro hebben behaald.… Meer >

JO19-1: FINALE!!