In Memoriam  Frans Luiten

27 januari 2019

Vandaag bereikte ons het bericht dat op 74 jarige leeftijd Frans Luiten, oud eerste elftalspeler van Oirschot Vooruit,  op 25 januari 2019 is overleden. Hij leed aan de ziekte van Parkinson.

Oirschot Vooruit leden van rond de 70 jaar die eindjaren zestig in de selectie hebben gespeeld zullen deze linksback zich nog wel herinneren. Eind jaren 60 kregen de priesterstudenten van de Montfortanen die woonden op klooster Beysterveld  de mogelijkheid om lid te worden bij clubs die KNVB voetbalden. Tot die tijd voetbalden deze studenten onderling partijtjes op "Paters Kuiltje" op een veld dat vlak bij de Miekoeksebrug lag. Sommige studenten maakte gebruik van die mogelijkheid en werden lid van Oirschot Vooruit of Spoordonkse Boys. Bij beide clubs hebben een paar jaar deze "priesterstudenten" in de selectie gespeeld. Een van hen was dus Frans Luiten die de linksbackpositie innam en dat heel verdienstelijk deed. Aangezien in die periode de aanmeldingen voor het groot seminarie, de priesteropleiding op Beysterveld, sterk terugliep was het maar een korte periode dat er vanaf die kant nieuwe spelers aangemeld werden.

Frans Luiten was dus één van de nieuwe leden. Een sympathieke en sportieve gast.

Dat hij rust in vrede.

Jac v.d. Hamsvoort

Start trainingen

11 augustus 2019