Helpt u mee aan de nieuwbouw van Oirschot Vooruit?

08 januari 2019

Beste leden, ouders, vrijwilligers, sponsoren en andere betrokkenen,

Het kan niemand ontgaan zijn dat ons sportpark bezig is een metamorfose te ondergaan. We beschikken inmiddels over 2 nieuwe kunstgrasvelden en alle velden hebben nieuwe verlichting. Maar hiermee zijn we er nog niet. Ook de kantine en de kleedlokalen zijn aan een grote renovatie toe. De investeringen in de velden worden door de gemeente betaald en zij berekenen deze kosten door in de veldhuur aan ons. De kosten voor de renovatie van de kantine en kleedlokalen komen echter voor rekening van ons als club zelf.

De totale kosten voor het renoveren en nieuwbouw van kleedlokalen, kantine, bestuurskamer, materialenhok, etc zijn geraamd op 880.000 euro. Van de gemeente ontvangen we een eenmalige bijdrage van 600.000 euro. Zelf hebben we 100.000 euro gespaard die direct beschikbaar is uit de onderhoudspot. Met zelfwerkzaamheid en slim inkopen denken we ook nog ruim 50.000 euro te kunnen ‘verdienen’. Dit betekent, onderaan de streep, dat we een bedrag van ruim 100.000 euro op een andere manier moeten financieren.

En hiervoor doen we een beroep op jullie! Want geld lenen bij een bank kost veel geld. Daarom hebben we ervoor gekozen om een obligatielening uit te schrijven. De rente hierop is 2%. Dat is minder dan wat we als vereniging bij een bank zouden moeten betalen. En voor de geldgever is dit meer dan wat een spaarrekening momenteel opbrengt.

Maar wat is een obligatie of obligatielening nu precies? In het kort: particulieren en bedrijven kunnen Oirschot Vooruit geld lenen. Hiervoor krijgt de geldgever een waardepapier, dit noemen we een obligatie. Je leent geld, het is dus geen schenking. Na uiterlijk 20 jaar krijg je je geld terug. De rente bedraagt 2% per jaar. Na vijf jaar begint onze vereniging met het uitloten van obligaties. En dit dan 15 jaar lang. Sommigen krijgen dus na 5 jaar hun geld al terug. Anderen na maximaal 20 jaar. Je kunt meedoen met een bedrag vanaf 250 euro. Of een veelvoud hiervan.

Voor vragen over de obligatielening kun je contact opnemen met Hans Verouden => 06-30341045 of supporter@oirschot-vooruit.nl. Meer informatie is ook terug te vinden op deze website rechtsboven in de menubalk onder het kopje ‘obligatielening’. Voor deelname kan daar ook het intekenformulier gedownload worden. Dit mag volledig ingevuld gemaild worden naar supporter@oirschot-vooruit.nl. Of in de kantine in de betreffende brievenbus gestopt worden.

Degenen die in het voorjaar al ingetekend hebben, zullen binnenkort benaderd worden met de vraag of ze definitief mee willen doen.

Laten we hier samen een succes van maken. En vergeet hierbij vooral onze oude clubnaam niet: Samenspel Overwint Alles!

Hartelijke groet,

Bestuur Oirschot Vooruit

Beste groen-witters! Wat hebben we een fantastische avond gehad afgelopen vrijdag met de benefietavond ‘Score 4 More(land)! De… Meer >

Het seizoen 2018 / 2019 zit er weer bijna op. As zondag 26 mei zullen we voor de laatste keer in onze “oude” kantine hier samen… Meer >