Gebruik van de velden

09 december 2018

Beste leden, ouders van jeugdleden, leiders en trainers,

De renovatie van ons sportpark vordert gestaag. De twee nieuwe kunstgrasvelden worden al enkele weken bespeeld. Alle velden hebben ondertussen werkende verlichting. En de voorbereidingen voor de verbouwing van onze kantine in de zomerstop zijn ook in volle gang. Met de winterstop voor de deur, voor ons als bestuur een mooi moment om toe te lichten hoe we samen met het gebruik van de nieuwe en bestaande velden omgaan.

Tijdens trainings – en wedstrijddagen:

Er kan getraind worden op de velden 2 en 4 (de kunstgrasvelden) en op velden 6 en 7. Op veld 3 mag niet meer getraind worden. Op onze website is links in het menu onder het kopje ‘Trainingsschema’s” de indeling voor de diverse teams terug te vinden. Na elke training worden de doeltjes buiten de veldlijnen gezet. Op donderdagavond, na de laatste trainingen, worden alle doelen van de kunstgrasvelden gereden en op de daarvoor bestemde plaatsen gezet.

Voor de wedstrijden gebruiken we velden 1 tm 4. Veld 5 hebben we niet meer tot onze beschikking, hier wordt voor de hockeyclub een nieuw waterveld aangelegd. En velden 6 en 7 worden alleen bij hoge uitzondering nog gebruikt voor wedstrijden.

De indeling van de velden en kleedlokalen op de wedstrijddagen wordt verzorgd door het wedstrijdsecretariaat. Deze indeling is bindend!

Op alle andere momenten:

We hebben op ons sportpark al langer een kunstgrasveldje. Hiermee wordt het kleine omheinde veldje bedoeld wat achter veld 2 en 4 ligt. Dit veldje is bedoeld om de jeugd van Oirschot de gelegenheid te geven altijd een potje te kunnen voetballen. Hetzelfde geldt voor het pannaveldje bij binnenkomst. De velden 1 tm 4 mogen buiten wedstrijd – en trainingsdagen nooit betreden worden. Op de trainingsvelden 6 en 7 mag wel vrij gespeeld worden.

Algemeen:

Het spreekt voor zich dat iedereen die gebruik maakt van de velden en kleedlokalen, hier netjes en zorgvuldig mee omgaat. Laat afval niet slingeren en ga niet onnodig met goaltjes sjouwen. Dit laatste voorkomst schades. Daarnaast geldt voor op en rondom de nieuwe kunstgrasvelden (velden 2 en 4) een rookverbod. Sigaretten, vuur en kunstgras zijn immers geen goede combinatie.

Tot slot: in verband met de winterstop en kerstvakantie is het van maandag 17 december tm zaterdag 5 januari niet mogelijk om op ons sportpark te trainen of vriendschappelijke wedstrijden te spelen.

Vertrouwend op jullie medewerking,  rest ons om iedereen een prettige decembermaand toe te wensen en een goede start van 2019!

Hartelijke groet,

Bestuur Oirschot Vooruit

Beste groen-witters! Wat hebben we een fantastische avond gehad afgelopen vrijdag met de benefietavond ‘Score 4 More(land)! De… Meer >

Het seizoen 2018 / 2019 zit er weer bijna op. As zondag 26 mei zullen we voor de laatste keer in onze “oude” kantine hier samen… Meer >