Vrijwilligers in het nieuws

12 oktober 2018

Dit keer niet 1 maar 2 vrijwilligers, Wil en Hans zijn al vele jaren samen vrijwilliger bij de club.

Privé

Hans Liebregts, getrouwd met Corrie en wij hebben een leuke dochter Sanne en zijn opa en oma van 2 prachtige kleinkinderen en ik ben Wil Erven, gewoon gelukkig getrouwd met Gody.

Dagelijks leven

Wil:

Mijn levensmotto: Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd !

Sommige heb ik wel eens horen zeggen dat ik een joviale, hartelijke, gezellige, hardwerkende, trouwe, humoristische en optimistische peer ben, die voor iedereen klaar staat en een luisterend oor biedt. Misschien denken er daar een paar anders over.

Hans:

Gewoon de dingen die je moet doen voor je werk en gezin en proberen het beste er van te maken en gezond te blijven

Hoe begonnen

Wil: Voor mij is het allemaal begonnen toen Henk Berben bij mijn ouders thuis kwam vragen of mijn broer en ik lid wilden worden van Oirschot Vooruit. Mijn moeder zei: “Dat is goed, maar dan wel allebei”. ( Vanwege mijn te jonge leeftijd ) mocht ik eigenlijk nog geen lid zijn. Geen probleem, maar of de contributie aan de KNVB betaald werd ? Bij de KNVB staat in ieder geval een latere inschrijvingsdatum. Overigens hadden we op een totaal van ca. 50 voetballertjes voldoende aan twee trainers, toen Henk Berben en Hennie Sanders. Rondjes lopen en aansluitend partijtje.

Hans: Na schooltijd gingen we met klasgenoten voetballen op een terreintje bij de Paulusschool. Sommige waren al lid van OV en ik ben toen ook lid geworden en begonnen bij de pupillen.

Waarom vrijwilliger

Wil:

Net voordat ik van de jeugd naar de A-selectie zou overgaan, liep ik een forse knieblessure op, leek wel het Michelin-mannetje. Doordat ik toch bij een elftal betrokken wilde blijven heb ik al snel, na een paar jaar meer strompelen dan voetballen, de vlag ter hand genomen en ben zo als vrijwilliger begonnen.

Hans: Ik heb helaas mijn veelbelovende profcarrière in een lager elftal moeten afsluiten vanwege een beenbreuk. Ik wilde toch betrokken blijven bij dit elftal en toen maar leider geworden.

Andere functies

Wil: Speler, vlagger, leider, lid STC, adviseur.

Hans: Speler, leider.

Elftallen gespeeld en begeleid

Wil: Gespeeld in de hoogste jeugdelftallen en daarna het 3e en 4e. Daarna medeleider samen met Hans van een lager senioren-elftal

Hans: Alle jeugdelftallen doorlopen en daarna in het 4e. Van het 4e naar het 5e, 6e weer terug naar het 5e en uiteindelijk het twaalfde elftal. We hadden er niet meer! Ik ben nu nog leider van het 11e.

Welke zaken aanpakken

Wil en Hans: We wilden kampioen worden als leiders zijnde van “ons” elftal. Dit is ons in ca. 25 jaar leiderschap 1 keer gelukt !

Vrijwilliger bij OV

Wil en Hans: Er stroomt bij ons groen-wit bloed door de aderen. Wij vinden dat we altijd aanwezig moeten zijn, anders denken wij dat het niet door gaat. Hans zorgt er voor dat de shirts worden gewassen, maakt de opstellingen, regelt alles bij een tekort aan spelers, zorgt voor de drank, rent met de waterzak het veld op, stimuleert activiteiten binnen OV, organiseert oefenwedstrijden en af en toe maakt hij deel uit van de feestcommissie. Wil, dit alles doe ik niet ! Meer de criticaster van ons elftal.

Hoogtepunt

Wil en Hans: Behalen van het kampioenschap als leider ! Wedstrijd op het hoofdveld van Beerse Boys, veel toeschouwers, volop vuurwerk en medailles die uitgereikt werden door burgemeester Severijns. Het was eens, maar helaas tot nu toe is het daar bij gebleven.

Daarnaast is de uitwisseling met VV Geiselbach te Duitsland, met het Blumenfest en de overige dingen die het daglicht niet helemaal kunnen verdragen, in ons geheugen gegrift.

De eerste keer zijn we zelfs aangekondigd als PSV uit Eindhoven. Er waren toen ca. 2.000 toeschouwers gekomen, die overigens naar een paar nog niet geheel nuchtere voetballers kwamen kijken, sommigen hadden zelfs nog geen bed gezien.

Dieptepunt

Hans en Wil: We hebben het beiden als zeer vervelend ervaren dat we door blessures te vroeg hebben moeten stoppen als voetballer.

Wil: Heb deel uitgemaakt van de privatiseringscommissie voor alle buitensportverenigingen. Na jaren onderhandelen met de Gemeente hierover hebben we uiteindelijk zelf de stekker uit dit project getrokken.

Seniorenafdeling

Wil en Hans:

We hebben er moeite mee, echter het is de huidige mentaliteit, dat spelers zich te snel afmelden. Verder zou het prettig zijn als meer leden of niet-leden zich zouden willen inzetten als leider, trainer en/of scheidsrechter. Motto Pastoor Spijkers: Denk niet wat de club voor jou kan doen maar wat jij kunt betekenen voor de club !!

Samenwerking

Wil en Hans: Er is altijd toch wel de bereidheid om elkaar te helpen in lastige situaties.

Doelstelling

Wil en Hans: Om nog eens een keer het zoet te mogen proeven van een kampioenschap.

Vereniging omgeving

Wil en Hans: Voor nostalgie is het altijd leuk om aanwezig te zijn op “De Biest “, als we winnen van “Sporring” is het in de kantine daar ook goed vertoeven.

Uiteraard blijft ons hart kloppen voor OV.

Hobby’s

Wil: Tuinieren en over twee jaar weer gaan golfen. Hoe kleiner de bal, hoe groter de kwal !

Hans: Autorijden, dagtochtjes en leuke dingen doen met de kleinkinderen en toekijken hoe Corrie haar volkstuin omspit.

Toekomst

Wil en Hans: Gewoon nog de dingen blijven doen die we nu al doen. Pas als we echt niets meer kunnen, hebben we begrepen dat we welkom zijn bij de kluscommissie.

Nog iets kwijt

Wil en Hans:

Wij zien uit naar de realisatie van ons nieuwe sportpark, waar straks weer vele vrijwilligers aan mee hebben geholpen en…………………..de krukken dienen voor ons op Zondag gereserveerd te blijven !!

Hans en Wil, bedankt voor dit leuke interview en hopelijk heeft Oirschot-Vooruit nog lang veel plezier van jullie als vrijwilligers.

Wil Erven         Hans Liebregts

Tijdens de goed bezochte ALV op dinsdag 13 november is Jack van de Schoot met instemming van alle aanwezigen gehuldigd als… Meer >

Darttoernooi koppels

15 november 2018