Interview hoofdtrainer Piet Drijvers

08 september 2018

Wat zal het gaan worden in het 2e seizoen 1e klasse , aan het woord Piet Drijvers hoofdtrainer 1e elftal

Het 1e elftal van Oirschot-Vooruit is alweer begonnen aan de voorbereiding van komend seizoen. Een kleine terugblik van het afgelopen seizoen en vooruit kijken naar het komend voetbalseizoen.

Even terugblikken: Hoe is het 1e jaar in de 1e klasse bevallen ??
Het is goed bevallen, de spelers hebben mooi op tijd het niveau verschil ervaren en zich goed aangepast. Het was ook fijn dat we na een goede reeks op tijd uit de degradatiezone waren in een klasse waarin iedereen aan elkaar gewaagd was.

Jullie zijn alweer een tijdje aan het trainen / spelen , hoe verloopt deze tot nu toe ?

Eigenlijk loopt het vrij goed, alleen nu zitten we in een periode waarin enkele spelers nog op vakantie zijn en een paar andere geblesseerd, maar we hebben kwaliteit in 2 en de JO19 zodat we vooruit kunnen.

Hoe is je trainingsopbouw?

De trainingsopbouw is vrij rustig, omdat het een voorbereiding is van 6 weken en er voldoende oefen- en bekerwedstrijden zijn om in conditie te komen.

Hoe ga je om met de verschillende vakanties van de spelers?

Gewoon, diegene die er niet zijn kan je ook niet gebruiken. Het is als trainer niet fijn, maar elke speler heeft daar zijn eigen (goede) redenen voor. Als ze terug komen zul je wel rekening moeten houden met de belasting van die spelers, want op vakantie bezig zijn is toch anders als op veld 7!

Zijn er wijzigingen in de selectie. Wat verwacht je van de nieuwe spelers, maar ook van de huidige spelers ?

We gaan ongetwijfeld nog wel eens terug denken aan Dennie Banda en Joost Kemps, maar beiden hadden een goede reden om met selectie voetbal te stoppen.

Daar staat tegenover dat Harm Ketelaars over is gekomen van Audacia en tot nu toe is wel gebleken dat hij een versterking kan zijn voor Oirschot Vooruit, zoals ieder jaar zijn er ook weer getalenteerde jeugdspelers over gekomen. Die zullen moeten laten zien waar hun plafond ligt.

Verder zullen de spelers zich moeten blijven ontwikkelen.

Ook hebben we een nieuwe assistent-trainer met Patrick van Haren, die zich verder wil ontwikkelen als trainer binnen Oirschot Vooruit.

Onze nieuwe verzorger Octavian zal ook voor iedereen een uitdaging zijn, omdat hij van Roemeense afkomst is en alleen de Engelse taal machtig is.

Wat verwacht van je het komend seizoen ? Competitie in 1e klasse / tegenstanders / favorieten:

Ik verwacht dit seizoen gewoon mee te kunnen draaien, mits we niet teveel tegenslagen krijgen in de vorm van blessures of schorsingen.

Het lijkt me een mooie competitie met weer enkele bekende en onbekende tegenstanders.

Wie er favoriet zijn kan ik moeilijk zeggen, maar dat Top mee gaat doen om de titel lijkt me wel duidelijk. Sc"tZandt heeft zich versterkt, en van de andere teams kan ik nog niet veel zeggen, behalve van Nemelaer dan. Zij hebben de kwaliteiten om mee te doen mits ook zij geen tegenslagen krijgen.

Je staat bekent van het snel inpassen van getalenteerde A-jeugd spelers, is dit ook weer de bedoeling?

Natuurlijk, maar ze moeten het laten zien en ze moeten zich de tijd geven om aan het niveau te wennen, het is nu een hele stap vanuit de JO19 naar de 1e klasse.

Wat is je doelstelling voor het komende seizoen ?

De doelstelling is zoals ieder jaar, zo snel mogelijk uit de degradatiezone komen, om vrijer te kunnen gaan voetballen. zeker dit jaar met 2 degradanten en 2 plaatsen voor nacompetitie.

Wat is de kracht van Oirschot-Vooruit?

De kracht moet zijn het collectief met daarin de specifieke kwaliteiten die we in onze selectie hebben.

Dat we specifieke kwaliteiten bezitten daar ben ik van overtuigd, maar daarvan moet ze teveel overtuigen. Dat bescheidene mag er (bij sommige) wel van af.

Wil je nog iets kwijt?

Wat ik verder nog kwijt wil, is dat we met deze mooie club voor een belangrijke fase staan richting de toekomst. Aanleg van 2 nieuwe kunstgrasvelden en dan aansluitend de nieuw- en herbouw van de gebouwen van de club.

Dit alles zal een impact hebben op de sfeer in de komende seizoenen, iedereen zal wat meer van elkaar moeten accepteren en soms zullen er teams, spelers of commissies zijn die zich tekort gedaan voelen, maar daar moeten we met zijn allen sterker uitkomen en ik denk dat er dan een mooie toekomst ligt voor Oirschot Vooruit.

Tenslotte is niemand groter dan de club !!!

Piet,staf en spelers heel veel succes het komende seizoen.
De supporters zullen zeker weer achter jullie staan !

In het verre Hoensbroek moest OV1 vandaag haar derde wedstrijd voor de KNVB beker spelen tegen de plaatselijke F.C. Er waren nog… Meer >

bekeroverwinning op marvilde

09 september 2018
Oirschot Vooruit - Marvilde 1-0 Beide partijen begonnen, na het startsignaal van de goedleidende scheidsrechter Gijs Stevens, met… Meer >