Plan herinrichting Sportpark Moorland krijgt andere vorm

20 juni 2018

Beste leden,

Na de raadsvergadering van 17 april 2018 hebben we wekelijks intensief overleg gevoerd met de gemeente Oirschot om de plannen voor herinrichting van Sportpark Moorland verder uit te werken.

In diezelfde periode deden meerdere verenigingen een beroep op financiƫle steun van de gemeente en bleek dat de gemeente nog het nodige werk te verrichten heeft, zoals achterstallig onderhoud van de velden.

Alternatief plan in plaats van Masterplan

In gezamenlijk overleg hebben we besloten dat, gezien de huidige ontwikkelingen, een eenmalige bijdrage van 2 miljoen euro van de gemeente nu te veel is gevraagd. Vasthouden aan het gezamenlijk Masterplan zou uiteindelijk kunnen betekenen dat we met lege handen komen te staan. Volgende week dinsdag, 26 juni, bespreekt de gemeenteraad een voorstel dat wij steunen. Het is niet het Masterplan waar we samen vol enthousiasme 3 jaar aan hebben gewerkt, maar wel het beste alternatief dat nu haalbaar is.

Nieuwe velden en vernieuwde clubhuizen

Als de raad akkoord gaat met het voorstel krijgen beide verenigingen nieuwe velden en vernieuwde clubhuizen. Bij HCO worden 2 watervelden aangelegd en wordt het huidig clubgebouw opgeknapt. Voetbalvereniging OV heeft straks 2 kunstgrasvelden en 3 grasvelden. Het huidig clubgebouw, tot aan de tribune, wordt afgebroken en vervangen. Dat betekent nieuwe kleedlokalen (vervanging 9 t/m 12) en een nieuwe kantine. De verwachting is dat eind 2018 wordt gestart met de realisatie en dat het eind 2019 gereed is.

Geen gezamenlijk sportcomplex

De goede lezer heeft het al opgemerkt. De hockeyclub en voetbalvereniging blijven in dit voorstel apart gelegen op de huidige locaties. Dat vinden we ontzettend jammer, maar het is op dit moment niet anders. De veelvuldige overleggen hebben er wel toe geleid dat beide verenigingen dichter bij elkaar zijn gekomen. De gezamenlijke Jumbo sportdagen zijn hier een mooi voorbeeld van.

We hopen jullie middels dit mailbericht voldoende op de hoogte te hebben gebracht. We verwachten morgen ook een bericht in het Eindhovens Dagblad. Mochten jullie nog vragen hebben, schroom niet ons hiervoor te benaderen.

Dinsdag 26 juni behandelt de gemeenteraad de plannen voor het sportpark (hier vindt u de agenda en documenten) . De vergadering begint om 19.30 uur. We gaan er vanuit jullie daar weer te zien om ons te steunen, net als op 17 april. We hebben jullie hulp hard nodig!

Vriendelijke groet,
Bart Prinsen

Kees Swaanen

De KNVB heeft vandaag de definitieve indeling van de competitie voor OV1 kenbaar gemaakt. Behalve de bekende tegenstanders van vorig… Meer >