opnieuw nederlaag voor OV1

16 april 2018

Oirschot Vooruit verkeert in een fase dat de spelers mogelijk denken dat ze wel overleven maar dat ze toch echt moeten gaan vrezen voor de na-competitie.
Trainer Piet was om half vijf erg teleurgesteld. Gezegd moet worden dat de wil er wel was maar de overtuiging niet.
Vanaf het beginsignaal was Rood Wit de bovenliggende partij. Een 2-4 thuisnederlaag was uiteindelijk het resultaat.

Rood-Wit nam eigenlijk vanaf het begin het initiatief en dat resulteerde in de 12e minuut in een 0-1 voorsprong. Jens Wirix schoof vanaf ongeveer de penalty-stip over de grond binnen. Keeper Menno Kuulkers stond aan de grond genageld.
Oirschot Vooruit kreeg ook wel kansen maar het was niet overtuigend. Een schuiver van Dennie Banda op de hak van de keeper en een vermeende handsbal die de scheidsrechter ontging.
Oirschot Vooruit viel wel aan maar er zat geen strategie achter. En als dan ook nog de grensrechter vlagt terwijl het geen buitenspel is dan wordt het moeilijk. Je kunt het de scheidsrechter niet kwalijk nemen.

Toch komt Oirschot in de 36e minuut op gelijke hoogte. Na een voorzet van Max Vervoort wordt spits Dennie Banda opzichtig in de rug gelopen en krijgt Oirschot een terechte penalty. Aanvoerder Joris weet er wel raad mee, 1-1 dus.
Maar, zoals dit seizoen wel vaker, 2 minuten later wordt het alweer 1-2. Uit een lage voorzet vanaf rechts neemt de spits van Rood Wit, Jens Wirix, de bal met de hand mee en schuift deze binnen voor de 1-2.
Felle protesten van Oirschot Vooruit overtuigen de scheidsrechter niet. Na de wedstrijd gaf hij aan het helaas verkeerd gezien te hebben! Daar schoot Oirschot dus niets mee op.
Voor de thee kregen beide teams nog een kansje maar bij deze stand werd de thee genuttigd.

In de tweede helft probeerde Oirschot het wel maar gevaarlijk werd het niet. In de 59e minuut kreeg Dennie Banda nog geel voor een onbesuisde actie. Een hoop frustratie zat daar in.
Uit de vrije trap die volgde maakte Marijn van Beers de 1-3 voor Rood Wit. Aan Oirschot zijde stonden al 2 wissels klaar en die konden dan ook meteen binnen de lijnen komen. Koos Gloudemans en Max Vervoort werden gewisseld voor Bram Meeuwis en Dorus van de Wal.

Uit een vrije trap van Joris Swaanen kopte Fons Meeuwis de bal in de handen van de keeper. Meteen daarna nog een voorzet van Joris Swaanen die via de vingertoppen van de keeper tot corner getikt werd. Deze leverde helaas niets op.
In de 79e minuut moest Fons Meeuwis geblesseerd van het veld na een harde knal tegen het hoofd en voor hem kwam Luuk van Kollenburg. Hij liet zich in positieve zin nog zien en leverde enkele puike voorzetten af en was vooral fel en snel.

In de laatste 5 minuten scoort eerst Joost Kemps namens Oirschot de 2-3 uit de rebound van een vrije trap van Joris Swaanen waarbij de keeper de bal los laat. Even hoop je dan op een laatste stuiptrekking en als het dan mee zit, ja dat hoop je dan maar tegen beter weten in. In de 90e minuut wordt een aanval van Oirschot Vooruit afgeslagen en uit de rebound scoort Mamadi Sidibe de 2-4 voor Rood Wit. Einde wedstrijd. Jammer maar helaas.

Gelet op de andere uitslagen van deze zondagmiddag zal Oirschot Vooruit in de komende wedstrijden alle zeilen moeten bijzetten. Met zijn allen elke wedstrijd 100% geven en vooral slim zijn en de rust behouden.
Met overtuiging en zelfverzekerdheid. Te beginnen volgende week op bezoek bij DOSKO in het verre Bergen op Zoom. Ook zij verkeren in zwaar weer.

De steun van onze trouwe supporters zal ook in Bergen op Zoom hard nodig zijn dus bij deze een oproep aan alle groen-wit aanhangers om het team en staf ook a.s. zondag weer te komen steunen!
We rekenen op jullie!

De KNVB heeft vandaag de definitieve indeling van de competitie voor OV1 kenbaar gemaakt. Behalve de bekende tegenstanders van vorig… Meer >

Na het raadsbesluit over Sportpark Moorland pakken de sportclubs met de gemeente meteen door. Wethouders Piet Machielsen en Esther… Meer >

Fijne Vakantie