verlies voor OV1 tegen AWC

08 april 2018

In een matige wedstrijd is Oirschot Vooruit er vandaag niet in geslaagd om de drie punten mee naar Oirschot terug te nemen.
Met een ruststand van 1-0 en een eindstand van 2-0 lijkt het een saaie wedstrijd te zijn geweest maar dat was het niet. Oirschot Vooruit kreeg vele kansen op een gelijkmaker, echter als je zelf de kansen niet benut dan krijg je het deksel op de neus.

De eerste 10 minuten van de wedstrijd begon AWC sterk. Met goed combinatievoetbal werd het al snel een aantal keren gevaarlijk voor het doel van Oirschot Vooruit maar het vizier stond bij de spitsen van AWC nog niet goed afgesteld. Gevaarlijk werd het in de 14e minuut toen de spits goed doorging op het doel van Menno Kuulkers. Deze laatste ging voor de bal maar de scheidsrechter besliste strafschop. Deze werd keurig ingeschoten door Freek Thoone, 1-0.
Oirschot Vooruit was totaal niet uit het veld geslagen en ging steeds beter voetballen. Via goede combinatie op de flanken kwamen de spitsen van Oirschot Vooruit steeds beter in stelling. Echter ook bij de Oirschottenaren was het vizier niet goed afgesteld. Dorus van de Wal, Dennie Banda en ook Fons Meeuwis waren een paar keer dicht in de buurt van een doelpunt maar steeds was er iets of iemand dat in de weg stond. Ook Joris Swaanen had bij een schot vanaf 10 meter niet het geluk aan zijn zijde.

Natuurlijk kwam AWC ook wel eens in de buurt van de Oirschots goal maar dat werd naar gelang de wedstrijd steeds zeldzamer. In de laatste minuut voor rust Kreeg Dorus van de Wal nog een vrije kop kans maar ook deze ging helaas over het doel.

De tweede helft was nog maar net van start of Oirschot had al twee grote kansen gehad op de gelijkmaker maar ook deze ballen gingen rakelings over het doel van AWC. Dit spelbeeld zette zich de hele wedstrijd door.
Oirschot Vooruit kwam met combinatievoetbal tot aan het strafschopgebied van de tegenstander maar daar ging het dan weer fout. Het was of de bal niet mee wilde werken. Het bleef wel steeds zaak om op te letten voor de counters van de groen-witte tegenstanders, want AWC heeft dezelfde clubkleuren als Oirschot Vooruit.
Zo had Menno Kuulkers in de 60e minuut geluk dat de spits van AWC de bal er na een vrije doorloop niet in kreeg. Oirschot Vooruit bleef wel sterker maar kon het net niet vinden. En natuurlijk bleven er ook counters komen van AWC.

In de 75e minuut kwam Bram Meeuwis in het veld voor de goed spelende Koen van Heerebeek. In de 80e minuut was het dan eindelijk raak maar wel in het doel van Oirschot. Een geblokt schot van Freek Thoone kon alsnog door hem in het doel worden geschoten omdat keeper Menno Kuulkers op het verkeerde been stond, 2-0.
Hierna werden Max van Kollenburg en Dorus van de Wal nog gewisseld voor Pierre van den Berkmortel en A-speler Sjoerd van Straten maar ook dit mocht niet meer baten.
De wedstrijd ging uit als een kaars. AWC was tevreden en Oirschot Vooruit had te weinig gekregen.

De KNVB heeft vandaag de definitieve indeling van de competitie voor OV1 kenbaar gemaakt. Behalve de bekende tegenstanders van vorig… Meer >

Na het raadsbesluit over Sportpark Moorland pakken de sportclubs met de gemeente meteen door. Wethouders Piet Machielsen en Esther… Meer >

Fijne Vakantie

06 juli 2018