wederom gelijkspel voor OV1

25 maart 2018

Alle Oirschot Vooruit supporters weten zich nog als de dag van gisteren de uitwedstrijd in Wijchen aan het begin van de competitie te herinneren.
Een spectaculaire wedstrijd met een sensationele uitslag van 5-6 in het voordeel van de groen-witten. Vandaag stond die wedstrijd opnieuw op het programma maar het zou een compleet andere wedstrijd worden.
Beide ploegen begonnen voorzichtig aan de wedstrijd. De lange winterstop en de vele afgelastingen zorgden er voor dat er door gebrek aan wedstrijdritme onzeker werd gevoetbald.
Maar al spoedig bleek dat Alverna kwam voor drie punten en het nam dan ook snel het initiatief. Oirschot verdedigde massaal en probeerde met uitvallen gevaarlijk te worden.

In de 7e minuut kwam de eerste kans voor de club uit Wijchen. Uit een corner kreeg hun rechtsbuiten een vrije schietkans maar de bal ging langs. Vlak daarna een prima kans, opnieuw uit een corner, maar nu over gekopt.
De volgende corner verdween via de onderkant van de lat weer terug in het veld. De opnieuw ingeschoten schuiver werd door Menno Kuulkers prima gered.
In de 21e minuut kwam Oirschot Vooruit weer eens op de helft van Alverna. Een prachtige diepe bal op links moest nog voor de goal gebracht worden maar op dat moment floot de scheidsrechter voor een strafschop.
Max van Kollenburg werd voordat de bal voorkwam onder de voet gelopen en de scheidsrechter besliste voor strafschop. Deze werd onberispelijk binnengeschoten door Joris Swaanen, 1-0.

Hierna ging het spel op en neer maar bleef Alverna voetballend de bovenliggende partij. De rust brak aan met de 1-0 voorsprong.

Na rust veranderde niet veel in het spelbeeld. Oirschot Vooruit liet de tegenstander voetballen en probeerde verdedigend overeind te blijven.
Dat duurde echter maar zeven minuten. Er kwam een rush van de back van Alverna langs de lijn. Er volgde een prima voorzet en de vrijstaande Sven van Gelder kopte de verdiende gelijkmaker binnen, 1-1.

Max Vervoort werd in de 55e minuut gewisseld voor Dorus van de Wal. Ook Alverna wisselde maar het spel werd er niet beter op. Het zakte naar een bedenkelijk peil.
Alverna bleef echter de aanval zoeken maar was ook niet genoeg om de wedstrijd te beslissen. Oirschot Vooruit daarentegen verdedigde met man en macht en hoopte via een uitval de wedstrijd weer naar zich toe te trekken.
In de 68ste minuut was er een foutje in de achterhoede van Oirschot Vooruit en de bal leek voor de voeten van hun spits te komen die voor een compleet leeg doel stond. Met een uiterste krachtsinspanning van Joost Kemps werd een doelpunt voorkomen. Corner na corner volgde voor Alverna. De wedstrijd sukkelde naar het eind. In de 80e minuut leek de invaller van Alverna alleen op de Oirschotse goalie af te stevenen maar Dorus Kemps kon dankzij een overtreding deze aanval stoppen, wel ten koste van een gele kaart.

In de 88e minuut werd Fons Meeuwis nog gewisseld voor Bram Meeuwis maar er kwam geen verandering meer in de stand.
Toen de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd floot, konden de groen-witten en hun supporters het meest opgelucht adem halen.

Volgende week speelt Oirschot Vooruit een uitwedstrijd tegen 't Zand in Tilburg.

Nieuwe dugouts

16 oktober 2018
Het zal de vaste bezoekers van ons sportpark ongetwijfeld zijn opgevallen dat het hoofdveld is verfraaid met twee nieuwe dugouts. Onder… Meer >

wederom gelijkspel voor OV1