verdiende overwinning op SV TOP-OSS

18 februari 2018

Eindelijk loon naar werken! Op een prachtig kunstgrasveld en onder perfecte omstandigheden behaalde Oirschot Vooruit vandaag de volle winst in Oss.
Op basis van inzet en kansen was de zege verdiend. Scheidsrechter de Vaan scoorde een dikke voldoende. Eén dubieus voorval aan het einde van de wedstrijd daar gelaten.

De wedstrijd was amper één minuut oud toen Dennie Banda al scoorde. Helaas vanuit buitenspelpositie. De eerste 15 minuten golfde het spel op en neer.
Beide teams waren uit op de winst. Na dit eerste kwartier nam Oss het initiatief meer en meer in handen.
In de 22e minuut kwam de linker-buitenspeler gevaarlijk door. Zijn inzet belandde in het zijnet. Oirschot Vooruit vocht zich dapper terug. Max Vervoort schoot uit een vrije trap net voorlangs. 3 minuten later strandde Alex van Overdijk op de keeper.

Binnen 5 minuten moest aan de ene kant Menno Kuulkers reddend optreden en uit de tegenaanval kon de keeper van Oss de bal uit het net vissen. Na een prachtige aanval waarbij wederom Alex van Overdijk betrokken was, kwam de bal voor de voeten van Max van Kollenburg. Hij passeerde beheerst de keeper en rondde bekwaam af voor de 0-1. Dit gaf Oirschot duidelijk een impuls. Iedereen vocht voor wat hij waard was. Er restte voor zowel Oirschot Vooruit als ook SV TOP in de eerste helft nog een kans op 'n goal. Die kwam er niet meer. De spelers van Oss raakten gefrustreerd en reageerden vaak met protesten naar de scheidsrechter. Gelukkig bleef die daar vrij koel onder.

Na de thee wilde Oss duidelijk op zoek naar de gelijkmaker. Meer dan 'n paar speldenprikjes zat er niet in. SV TOP had een optisch overwicht maar de beste kans was voor Oirschot Vooruit.
Dennie Banda zette met een prachtige pass Alex van Overdijk vrij voor de keeper. Het zou voor hem de kroon op een voortreffelijke wedstrijd zijn geweest. Echter, hij strandde op de keeper en uit de rebound schoot hij in het zijnet.

Voor de, voornamelijk Oirschot Vooruit, supporters ontspon er zich een erg spannende slotfase. Max Vervoort werd gewisseld voor Stijn Koolen en even later werd Dennie Banda gewisseld voor Gijs Sebregts.
Uit een vrije trap vanaf de rand van het zestien meter-gebied moest keeper Menno Kuulkers nogmaals z'n klasse laten zien. In de 80e minuut kwam een speler van Oss met gestrekt been, hetgeen hem een gele kaart opleverde en Menno Kuulkers een blessure. Gelukkig kon hij door.

Voor Oirschot Vooruit werd het alle hens aan dek. SV TOP drukte maar Oirschot Vooruit bleef met uitvallen ook gevaarlijk.
In de voorlaatste minuut moest Dorus Kemps zich nog laten vervangen door Sjoerd van de Wal die promt binnen 2 minuten ongelukkig nog een gele prent moest incasseren. Het venijn zat duidelijk in de staart.
SV TOP verzuimde in blessuretijd de bal, na een blessure van een Oirschot Vooruit speler uit te trappen. Daardoor ontstond er een situatie waarbij SV TOP speler Yassine Boulghalgh uitbrak en op de rand van de zestien stuitte op keeper Menno Kuulkers.
Hij werd omver gekegeld en in z'n val sloeg hij de bal met de hand weg. Rood voor de speler van Oss vanwege het duwen van en protest tegen de scheidsrechter maar ook rood voor Menno Kuulkers omdat hij de bal buiten de zestien weggeslagen zou hebben! Middenvelder Bram Meeuwis trok noodgedwongen het keepersshirt aan en kwam voor de slotminuten onder de lat te staan. SV TOP kreeg een vrije trap die, tot frustratie van de SV TOP spelers door hem gekeerd werd.

Oirschot werd de winnaar van deze enerverende pot. Op basis van inzet en teamspirit verdiend. Klasse mannen. Dit geeft volop vertrouwen voor het vervolg van de competitie, te beginnen volgende week thuis tegen Brabantia.

Nieuwe dugouts

16 oktober 2018
Het zal de vaste bezoekers van ons sportpark ongetwijfeld zijn opgevallen dat het hoofdveld is verfraaid met twee nieuwe dugouts. Onder… Meer >

wederom gelijkspel voor OV1