nieuwe thuisnederlaag OV1

03 december 2017

Onder winterse omstandigheden wist Oirschot Vooruit de punten niet in eigen huis te houden.
De gasten uit Bergen op Zoom waren met 0-2 te sterk voor de groen-witten.

Het veld was moeilijk bespeelbaar waardoor mooi voetbal lastig werd vanmiddag. Dan moest het maar op basis van kracht en werklust, echter het bleek niet voldoende vandaag tegen de uit de hoofdklasse gedegradeerde tegenstander.
Het was DOSKO wat in de 7e minuut de eerste grote kans kreeg. Van dichtbij wist de spits van DOSKO echter geen doel te treffen. Oirschot Vooruit werd in de 17e minuut voor het eerst gevaarlijk via een aanval over 3 schijven.
Max van Kollenburg kwam echter net wat tijd te kort om doeltreffend te kunnen uithalen, zijn schot werd nog net geblokt door een verdediger van DOSKO.

In de 25e minuut kreeg DOSKO van scheidsrechter Mandmakers een penalty omdat een van de aanvallers licht werd vastgehouden binnen de 16 meter. DOSKO speler Brian Kruf wist dit buitenkansje te verzilveren en keeper Menno Kuulkers was voor het eerst vanmiddag verslagen, 0-1.
Oirschot Vooruit probeerde voor rust de stand weer gelijk te maken maar kwam niet verder dan een schot van Dennie Banda uit de draai in handen van de doelman van DOSKO.
Verder kon de thuisploeg niet echt overtuigen en was DOSKO nog dicht bij een treffer op slag van rust. De inzet kon nog net worden gekeerd door Joris Swaanen.
Ruststand 0-1.

Na rust werd DOSKO wat meer op eigen helft gehouden door Oirschot Vooruit wat resulteerde in diverse corners, maar tot echt grote kansen kwam het helaas niet.
DOSKO was in de omschakeling gevaarlijk met haar snelle aanvallers zodat de verdediging Oirschot Vooruit het toch lastig had.
In de 67e minuut kwam Daan Hagemeier in het veld voor de lichtgeblesseerde Koos Gloudemans. In de 78e minuut was er een aanval over rechts met een voorzet van de andere invaller Kay Laenen, die in de 74e minuut Dorus van de Wal kwam aflossen in de voorste linie. De voorzet werd door Fons Meeuwis in een keer op doel geschoten maar het hoofd van een van de DOSKO spelers blokte het schot waardoor ook dit geen doelpunt opleverde.

De ervaren spelers van DOSKO bleven overeind en hadden nog een grote kans met een scherpe counter. Keeper Menno Kuulkers wist echter een doelpunt te voorkomen maar dit bleek uitstel van executie.
In de 83e minuut viel alsnog de 0-2 uit een corner voor DOSKO. Helaas voor Oirschot Vooruit zag de scheidsrechter over het hoofd dat aanvaller Rob Dietvorst van DOSKO verdediger Job van Gestel onreglementair onderuit trok voordat hij de bal binnenschoot. Het doelpunt werd goedgekeurd en daarmee was de wedstrijd eigenlijk gespeeld.

Oirschot Vooruit werkte hard vandaag maar was niet bij machte om het sterkere DOSKO in de problemen te brengen.
Volgende week staat de uitwedstrijd tegen TOP Oss op het programma met hopelijk wel een goed resultaat voor de groen-witten.
Tot nu toe leverden de uitwedstrijden meer punten op dan thuis op Sportpark Jumbo Moorland dus dat geeft hoop op een goede afloop!

15 december 2017
De afdeling Veteranen uit die goede ouwe tijd. Toen nog een zelfstandig bestuur.   Bovenste rij van links naar… Meer >

Op zondag 7 januari 2018 kunnen de senioren, veteranen, de A jeugdspelers, (jeugd)leiders en trainers deelnemen aan het welbekende… Meer >

OV 2 speler van de maand november   Speler van de maand november is Max Vervoort. Max heeft zijn goede vorm te pakken en… Meer >