een punt voor Oirschot-vooruit

08 oktober 2017

Oirschot-vooruit – HVCH 0 – 0

In een spannende en sportieve wedstrijd heeft Oirschot-vooruit voor het eerst in haar geschiedenis een punt behaald in de eerste klasse! Doelpuntloos was de wedstrijd, maar het was zeker niet een saaie wedstrijd. Veel inzet van beide teams droeg bij aan deze leuke wedstrijd.

Vanaf het eerste fluitsignaal van de goed leidende scheidsrechter Pijnenburg, werd er door beide ploegen voluit gevoetbald. Beide ploegen probeerden bij balbezit zo snel mogelijk de spitsen te bereiken en dit leverde aan beide zijden ook diverse corners op. HVCH kreeg in de 20ste minuut een vrije trap die moeizaam door de verdediging van OV werd weggewerkt terwijl ook aan de andere zijde de verdediger van HVCH de bal van de lijn wegwerkte. Beide ploegen kregen nog allerlei kansjes totdat in de 39ste minuut Fons Meeuwis goed doorging op rechts en de bal op een presenteerblaadje legde voor Danny Banda. Deze laatste schoot echter jammerlijk naast het doel. Jammer voor Oirschot-vooruit dat op die manier haar overwicht in de eerste helft in een doelpunt had kunnen uitdrukken. Zodoende werd de rust met een 0-0 bereikt.

In de tweede helft waren de eerste 5 minuten voor Oirschot maar HVCH nam het initiatief over en scoorde in de 60ste minuut een doelpunt . Deze werd afgekeurd vanwege buitenspel. HVCH gaf nog niet op en werd sterker. Menno Kuulkers redde heel knap een open kans van de spits van HVCH en raakte hierbij geblesseerd. Enkele minuten later werd hij vervangen door Niels Stockman die intussen al was warmgelopen. Met nog een kwartier te spelen werd ook Bram Meeuwis vervangen door Sjoerd van de Wal en kwam Oirschot wat onder het juk van HVCH uit. In de laatste 5 minuten kreeg Oirschot-vooruit nog enkele grote kansen voor ondermeer Max van Kollenburg en Danny Banda. Beide ploegen waren na het laatste fluitsignaal tevreden met het resultaat en kunnen positief terugkijken naar het vertoonde spel. Volgende week uit tegen Brabantia.

fiets verlicht!

18 oktober 2017
Beste voetballiefhebbers, De klok wordt weer verzet en het is dus na de trainingen weer behoorlijk donker. Diverse leden komen… Meer >

In een krankzinnige wedstrijd heeft Oirschot Vooruit opnieuw het onderspit gedolven en staat het weer met lege handen. Een… Meer >