voorlichtingsavond

08 oktober 2017

Na het samenwerkingsverband tussen Oirschot Vooruit en PSV zijn er op medisch gebied al een aantal concrete stappen ondernomen. Een van deze stappen is dat een Sportfysiotherapeut van PSV (Pim van Duin) bij Oirschot Vooruit een voorlichting komt geven over voorste-kruisband letsel. Dit zal niet alleen theoretisch maar ook een deel praktisch zijn.

Waarom vinden wij dit zo belangrijk? De laatste 2 jaar zijn er alleen al binnen de selectie 5 spelers geweest die een letsel hadden aan de voorste kruisband. Dit betekent opereren en revalideren en één jaar niet spelen. Ook op langere termijn kan dit nog vervelende bijverschijnselen geven. Kennelijk kan men al op jonge leeftijd zien of een speler meer of minder gevoelig is voor deze blessure. Maar hier kan ook wat aan gedaan worden. Dus reden genoeg om dit goed onder aandacht te brengen.

Op deze avond zal ook Nick de Rooij, de nieuwe verzorger van de selectie, zich voorstellen aan degenen die hem nog niet kennen. Nick is ook de contactpersoon met PSV medisch (TopSupport)

Voor wie is deze avond bedoeld?

In eerste instantie voor jeugdleiders en trainers van spelers vanaf ongeveer 10 jaar. Daarnaast ook voor trainers van de selectie. .

Natuurlijk zijn ook andere belangstellenden van harte welkom.

De avond wordt gegeven woensdag 8 november om 20.00uur in de kantine.

Met hartelijke groet,

Mede namens Nick de Rooij

Henk van Hout

fiets verlicht!