wederom verlies voor OV1

01 oktober 2017

Een matig Oirschot Vooruit verloor deze thuiswedstrijd verdient. Het kwam vaak 'n stapje te laat. De duels waren niet scherp genoeg.
Het besef zal moeten doordringen dat er een klasse hoger gespeeld wordt. Dat betekent dat de handelingssnelheid omhoog moet, de bal zal méér het werk moeten doen. Als daarbij alle spelers zich voor 100% inzetten, vanaf het eerste fluitsignaal, dan komt het zeker goed!

Scheidsrechter Babat floot een wedstrijd zoals hij ze zich wel elke week wenst. Geen onvertogen woord, geen gemene overtredingen, kortom 'n makkie. Of trainer Piet Drijvers daar nu zo blij mee moet zijn valt te betwijfelen. Het was gezapig, er was te weinig beleving en vertrouwen in een goed resultaat. Niets positiefs dan? Jawel, bij vlagen waren er zeker goede aanvallen en kansen maar geen doelpunten. Na zo’n 10 minuten werd een buitenspelsignaal van de grensrechter door de scheidsrechter genegeerd waarop 'n speler van AWC op de paal schoot. Een minuut later was er een aanval van AWC door het midden waarna Laurens Loenen vanaf de 16 meter een schuiver in de hoek schoot die door keeper Menno Kuulkers niet gepareerd kon worden, 0-1 dus. Oirschot Vooruit was van slag.

In de 22e minuut kreeg Job van Gestel een gele kaart voorgehouden. Toch moet gezegd dat Oirschot Vooruit in de laatste 10 minuten voor het rustsignaal het heft in handen nam. Het stichtte enkele keren gevaar in het keepersgebied van de AWC goalie. De 1-1 had toen kunnen vallen maar helaas, het rustsignaal kwam met een 0-1 stand.

Kennelijk was het slappe thee onder de rust want Oirschot kon in de tweede helft geen moment de indruk wekken dat het geloofde in een goed resultaat. Keeper Menno Kuulkers moest direct z'n klasse tonen bij een gevaarlijke schuiver over de grond van een AWC speler. De corners regen zich aaneen. De 0-2 zat er aan te komen, dat voelde je gewoon.
Trainer Piet Drijvers wilde iets teweeg brengen. Hij wisselde Dorus van de Wal voor Daan Hagemeier en even later Gijs Sebregts voor Dennie Banda en Koos Gloudemans voor Bram Meeuwis. Meer mocht hij er helaas niet wisselen!
Het zette echter geen zoden aan de dijk. In de 80e minuut zette AWC weer eens een mooie aanval op over diverse schijven. Uiteindelijk tikte invaller Mike Lemmers bij de tweede paal de bal binnen, 0-2.
Eén keer was Oirschot nog gevaarlijk. Daan Hagemeier werd mooi in de diepte gelanceerd. Vanuit een moeilijke hoek schoot hij de bal voor de goal. Een speler van AWC toucheerde de bal en deze rolde over de doellijn tegen de paal.
Helaas niet in de goal maar terug het veld in! Dat was het laatste wapenfeit.

Oirschot Vooruit zal zich een spiegeltje moeten voorhouden. Nagenoeg alle spelers zullen kritisch naar hun eigen functioneren moeten kijken en lering trekken uit deze, en ook de vorige, wedstrijd.
Vanaf volgende week vanaf minuut één scherp in de duels en sneller handelen. Dan komt het zeker goed voor de groen-witten.

fiets verlicht!

18 oktober 2017
Beste voetballiefhebbers, De klok wordt weer verzet en het is dus na de trainingen weer behoorlijk donker. Diverse leden komen… Meer >

In een krankzinnige wedstrijd heeft Oirschot Vooruit opnieuw het onderspit gedolven en staat het weer met lege handen. Een… Meer >