2-1 nederlaag voor OV bij debuut in 1e klasse

24 september 2017

Het was een duidelijk gegeven dat beide partijen in de 1e helft van de wedstrijd bezig zijn geweest met het aftasten waar de mogelijkheden lagen om tot een mooie aanval te komen.
Na bijna 20 minuten spel kwam de eerste kans tot scoren voor FC Tilburg. Gelukkig ging het schot via de lat van het doel terug in het veld.
Vijf minuten voor de rust werd een bal voor het doel van O.V. gebracht waarbij keeper moest ingrijpen om de bal weg te kunnen boxen. Kennelijk was dit voor de scheidsrechter een reden om een penalty toe te kennen die door FC Tilburg goed werd benut, 1-0.
Wat het veldspel betreft was FC Tilburg in de eerste helft wel de bovenliggende partij.

Na de rust was Joris Swaanen in het veld gekomen voor Bram Meeuwis. Het was duidelijk dat O.V. zich in de 2e helft wilde revancheren waardoor er op sommige momenten kansen ontstonden om tot scoren te komen.
Dit gold echter ook voor FC Tilburg. Halverwege de 2e helft werd Alex van Overdijk getrakteerd op een gele kaart door een bijna doorgebroken aanvaller onderuit te halen.

Daan Hagemeier werd in de 65e minuut vervangen door Dorus van de Wal. In de 80e minuut werd een aanval voorbereid door O.V. waarbij de bal door de tegenpartij buiten het 16 meter gebied werd gekopt en opgevangen door Sjoerd van de Wal die op zijn beurt met een mooi afstandsschot de stand op 1-1- bracht. Hij kon maar een paar minuten genieten van zijn doelpunt want hij maakte kort daarna een ongelukkige sliding toe in het strafschopgebied van O.V. waardoor voor de 2e keer een penalty werd toegekend. Ook dit keer was het raak en zo stond de stand weer op 2-1.

Vlak voor het einde van de wedstrijd werd Koos Gloudemans nog gewisseld voor Dorus Kemps.
O.V. heeft toch gestreden voor wat ze waard is maar moest de 1e competitiewedstrijd toch met een nederlaag afsluiten.

Volgende keer hopelijk meer succes.

15 december 2017
De afdeling Veteranen uit die goede ouwe tijd. Toen nog een zelfstandig bestuur.   Bovenste rij van links naar… Meer >

Op zondag 7 januari 2018 kunnen de senioren, veteranen, de A jeugdspelers, (jeugd)leiders en trainers deelnemen aan het welbekende… Meer >

OV 2 speler van de maand november   Speler van de maand november is Max Vervoort. Max heeft zijn goede vorm te pakken en… Meer >