Accommodatie

Sportpark Jumbo Moorland toen en nu

De accommodatie in het verleden:
In 1937, het oprichtingsjaar van onze toen nog SOA (Samenspel Overwint Alles) genaamde vereniging werkte onze club zijn wedstrijden af aan de Wintelresedijk. De accommodatie stelde ,net als bij de meeste clubs in die tijd, nog niet veel voor. Ook het veld wat in de beginjaren bespeeld werd was van slechte kwaliteit en de breedte ervan scheelde aan beide kanten ongeveer 15 meter.

Na deze beginperiode aan de Wintelresedijk kon SOA een roggeveld huren in de Theetuin van Kiske van Will. Ook dit veld was niet zoals we het tegenwoordig gewend zijn. Vaak moest Kiske de rogge er vlak voor het begin van een wedstrijd dan ook nog af doen.

In 1950 verhuisde Oirschot Vooruit naar de Kempenweg/ Rijkesluisstraat waar nu een supermarkt staat. Het veld stond bekend als “Het Sportpark Oirschot”

Van 1955 tot 1960 heeft Oirschot Vooruit gevoetbald op een veld gelegen aan de Eindhovensedijk. Het veld was eigendom van Café van Lijssel. De huur die de club er voor moest betalen was 150 gulden (iets meer als 68 euro) voor 5 jaar. Per jaar dus maar 30 gulden (iets meer als 13 euro). Bij dit veld werd door de leden een kleedgelegenheid gerealiseerd.

Oirschot Vooruit bleef maar groeien en één veld was daarom niet genoeg voor de club. Na een demonstratieve optocht met spandoeken kon men beschikken over 2 velden gelegen op het Oirschotse industrieterrein. Het toenmalige terrein werd uitgebreid met 2 door de leden gebouwde kleedlokalen met een oefenhoek. Ook kon men er gebruik maken van stromend water wat in die tijd niet zo vanzelfsprekend was als tegenwoordig. In het seizoen 1960-1961 huurde Oirschot Vooruit van de gemeente een derde (nood)veld gelegen aan de Bestseweg. Dit veld mocht alleen gebruikt worden door het eerste en tweede elftal en er mocht slechts 1 wedstrijd per zondag op gespeeld worden.

Het huidige terrein "Sportpark Jumbo Moorland":
Oirschot Vooruit groeide zo hard dat meer velden noodzakelijk waren. In 1965 betrok men dan ook de nieuwe (en huidige) accommodatie op Moorland. Hieronder vindt u wat informatie over ons prachtige sportpark.

Een jaar nadat Oirschot Vooruit het nieuwe sportpark in gebruik genomen had, in 1966 dus, werd begonnen met de bouw van de staantribune die vele van ons nog wel zullen herinneren. De tribune was 5 rijen hoog kleed- en kantineaccommodatie geopend.en bood plaats aan vele mensen. Op 10 mei 1969 werd de nieuwe Alles werd weer gerealiseerd door de leden zelf.In 1980 werd de huidige kantine gebouwd. In 1996 werd begonnen aan de bouw van een zittribune en nieuwe kleedlokalen. Dit betekende dus ook het einde van de staantribune die na jarenlange dienst gesloopt werd om plaats te maken voor een nieuwe en moderne tribune met daaronder 8 prachtige en moderne kleedlokalen.

Sportpark Moorland is gelegen aan de Drieterskuil 6b in één van Oirschots mooiste wijken, de Hei, waar over een tijd misschien veel nieuwbouw komt. Het sportpark is met de auto perfect bereikbaar. Onder andere door de aanwezigheid van de autosnelweg A58 in de directe nabijheid.

Het sportpark beschikt over een 42 meter en 40 centimeter brede zittribune die plaats biedt aan 414 toeschouwers die plaats kunnen nemen op groene stoeltjes.

Aan het begin van seizoen 2003/2004 is het nieuwe wetra-veld gereedgekomen, waardoor eindelijk het 5e veld is gerealiseerd. Op 23 januari 2004 vond de 1e officiële wedstrijd hierop plaats (bekerwedstrijd van het vaandelteam). Op 29 januari 2004 is het officieel geopend met een wedstrijd tussen de gemeente en commissie/bestuursleden van O.V.
We beschikken vanaf deze tijd over 2 trainingsvelden, 1 wetra-veld en 4 speelvelden.

Door de jaren heen zijn de kleedlokalen 9 t/m.12 netjes opgeknapt, ook zijn er 2 prachtige materiaalhokken gerealiseerd, dit alles is door vrijwilligers tot stand gekomen.
Ook de kantine werd geheel opgeknapt in 2007.

In 2008 zijn er 2 pannaveldjes gekomen bij de ingang van het Sportpark, deze werden geopend door PSV doelman Gomez.
Ook het wedstrijdsecretariaat werd door vele vrijwilligers verbouwd , zodat we alle gasten goed kunnen ontvangen.

Op woensdag 22 september 2011 om 17:10 uur is het Sportpark van Oirschot Vooruit officieel heropent. Onder toezicht van ruim 200 toeschouwers trapte het F3 team van Oirschot Vooruit een spervuur van ballen richting Jean-Marie Pfaff. Hiermee was Sportpark Jumbo Moorland geopend. Jean-Marie Pfaff had alle tijd voor alle aanwezigen. Foto’s en handtekeningen waren er voor iedereen. Ballonnen en confettie nog veel meer.
Voor het 75 jarige bestaan in 2012 hebben de leden een kunstgrasveldje van 40x 20 meter cadeau gedaan, dit na o.a. een grote loterij. Hier wordt door de jeugd veel gebruik van gemaakt. Dit veldje werd door de PSV spelers Locadia en van Ooijen geopend.