Historie Oirschot Vooruit

Historie / Archief Oirschot-Vooruit

Voorwoord:
Oirschot-Vooruit is een club met een lange en rijke voetbalhistorie. In 1937 begonnen als voetbalvereniging SOA en nu uitgegroeid naar een vereniging met  meer als 850 leden en 48 teams. Klein gestart op een veld aan de Wintelresedijk en later de Theetuin. Langzaam gegroeid en na veel sportieve hoogte- en dieptepunten nu met het eerste team vertegenwoordigd in de 1e klasse van de KNVB. De club is diep geworteld in de Oirschotse samenleving en heeft een warme plek in de harten van liefhebbers van mooi voetbal en goede samenwerking. In 2012 vierde de vereniging haar 75 jarig jubileum met tal van activiteiten Enkele clubmensen met een lange staat van dienst, beheren het archief van de club. Zij werken ook aan een uitgebreide historie (incl foto's) voor op de website.

Archief:

We hebben de laatste tijd veel mappen, foto`s, oude verslagen enz. mogen ontvangen van Twan de Bresser, archief van Piet van der Sommen, Jac van der Hamsvoort, Jan van Laarhoven, Familie van Esch en Jos van Haren, heel hartelijk dank hiervoor. Alles is nu in mappen opgeslagen zodat de liefhebber dit kan lezen.

Als u het leuk vind om dit eens te bekijken, het archief is opgeslagen op Moorland. Het is mogelijk om evt. mappen mee naar huis te nemen en deze eens in te zien, onze kantinebeheerder Wim Kemps of Jos van Haren even vragen hoe dit geregeld is.

Archivaris   Jos van Haren

Klik hieronder op een onderdeel van de historie