Slag

Als je als overvaller een goede slag slaat ben je binnen. Natuurlijk ben je van slag als je supporter bent van Manchester United en je verliest in Eindhoven van PSV. Het meest van slag was het team zelf na de ongelukkige overtreding van PSV-er Moreno op Manchester speler Luke Shaw. Voor Luke Shaw duurt het een tijdje voordat hij weer aan de slag kan bij zijn club.
Haast zeker weet ik dat Louis van Gaal zijn loopbaan bij Manchester United ook anders had zien lopen dan dat het nu het geval is. Alleen Louis neemt geen ontslag, daarvoor heeft hij een te groot ego. Een club als Chelsea is na een belabberde seizoen start ook een beetje van slag. Hoewel coach Mourinho anders doet overkomen kan hij waarschijnlijk ook zijn ontslag tegemoet zien bij  blijvende tegenvallende prestaties.
Voor het dagelijks leven is het belangrijk dat je de slag te pakken hebt, dat geldt ook voor het steken van asperges. Bij de juiste slag haal je het beste rendement.
Als je een verwen moment hebt dat is dat de slagroom op de taart, heel belangrijk is dat je moet genieten wanneer het kan en niet van slag raakt als het even tegen zit. Kijk gewoon in je glazen bol en zie wat de toekomst je brengt. Je hebt niet alles zelf in de hand, maar voor een groot deel ben je zelf verantwoordelijk voor hoe de omgeving met je omgaat.
Natuurlijk gebeurt er ontzettend veel in onze wereld en is er dagelijks rampspoed. Maar als we met zijn allen blijven geloven in de goede zaak en er de schouders onder zetten dan komen we een heel eind. Iedere tegenslag maakt je als individu sterker. Dus ga aan de slag!