Afscheid

Iedere dag neem je afscheid van de dag ervoor. Veel erger is dat je afscheid neemt van dierbare mensen die overlijden.
Alleen weten we allemaal dat we komen en we gaan. Tussen het begin en het einde kan het leven toch gigantisch veel inhoud hebben. Je wordt geboren en je gaat dood, maar onderweg heb je contacten en leer je mensen kennen en je hebt ook mensen waar je gewoon afscheid van neemt. Onderweg in het leven veranderen we allemaal. Voor ons als voetballers en scheidsrechters naderen we het einde van het seizoen. Je kunt aan het einde een prijs hebben of je staat met lege handen.
Afscheid met lege handen is geen afscheid. Wat wel heel duidelijk is als je niet stopt kun je geen afscheid nemen. Ik neem ook een keer afscheid, want er is een tijd van komen en van gaan. Ik merkte afgelopen zaterdag toen ik samen met mijn zus onze  verjaardag vierde dat het voor velen te gezellig was om afscheid te nemen. Dat geeft weer aan dat het bij de Kort pas geslaagd is als iedereen met een tevreden hart en een voldaan gevoel afscheid neemt. Ik als scheidsrechter fluit nog twee keer.
Of de passant doorgaat kan ik nu nog niet zeggen. Ik heb iedere week inspiratie maar er is zoveel meer in de wereld.
Een ding is zeker, onze Memphis neemt afscheid met een titel en als topscoorder van de eredivisie. Het belangrijkste is gewoon dat PSV kampioen is geworden en we op gepaste wijze afscheid nemen van het seizoen.