Geloof

Afgelopen week viel ik van mijn geloof door de gebeurtenissen in Parijs, dit is niet uit te leggen. Inderdaad hebben journalisten hun persvrijheid en het vrije woord moet altijd zijn weg kunnen vinden. Je kunt achter een bepaald artikel staan of niet, maar dat geeft nooit het recht om  zoals bij weekblad Charlie Hebdo mensen gewoon in koele bloede te vermoorden. Ik geloof in iedere geval in een andere wereld die bestaat uit mensen die respectvol met elkaar omgaan. Het geloof kan ook kracht en hoop geven. Hoe dikwijls vouwen we niet de handen te samen en vragen we de heer om zijn hulp.
Hoeveel voetballers maken er een kruisen kijken even omhoog om de heer te vragen om steun. Als je nergens in gelooft heb je een lege wereld.
Je kunt natuurlijk in jezelf geloven, maar ook in sprookjes als dat op het moment beter uitkomt. Soms maak je iets mee en denk je bij jezelf: Het is niet te geloven.
Als je samen ergens in gelooft sterkt dat ook de groep en het saamhorigheidsgevoel. Dat zie je momenteel bij PSV, maar ook bij Oirschot Vooruit.
Ik geloof ook niet in de voorspellingen van onze voorzitter tijdens de nieuwjaarsreceptie begin januari. Niemand kan in de glazen bol kijken die toekomst heet.
Het belangrijkste is dat we allemaal in onszelf blijven geloven en doen wat we kunnen. Vergeet dus nooit de ander in je omgeving.