Jong

Jong

We kennen allemaal de boeken over de tweede wereldoorlog van Drs. Loe de Jong. Minder bekend zijn Koen, Niels en Thomas de Jong toch ook aanstormend talent.
Koen en Niels zijn van vader Twan met een roemrucht verleden in de selectie bij Oirschot Vooruit. Thomas de Jong is van de zus van Twan en die heet Sandra en heeft ook lange tijd
een bijdrage geleverd bij de dames van OV. We kennen natuurlijk allemaal Carel de Jong beter bekend bij de scheidsrechter als Kieviets. Zijn zoon John de Jong woont inmiddels in Best maar is Oirschot Vooruit trouw gebleven. Maar de meeste aandacht ging deze week naar Luuk de Jong de succesvolle spits van PSV  die afgelopen woensdag een grote bijdrage had in de overwinning van PSV op Feyenoord uit Rotterdam. Je kunt ondertussen ouder worden maar dankzij de plastische chirurgie er gewoon super strak en jong uit zien.
Ook zeggen ze jong geleerd is oud gedaan. Dat geldt alleen niet voor alle zaken in de wereld. want in onze wereld sterven te veel jonge mensen door de valkuilen in onze maatschappij.
Het terreurgeweld in de wereld om ons heen eist ook meestal de tol bij jonge mensen.
Als je jong bent heb je nog dromen, maar hoe ouder je wordt hoe meer je werkelijkheid onder ogen ziet. Je bent jong en kunt de hele wereld aan. Je bent nog fris en op zoek naar uitdagingen in het leven, naarmate je ouder wordt komt ook de rust in je hoofd. Het is natuurlijk heerlijk om altijd jong te blijven, maar de realiteit is nu een maal anders.

De Passant