De Klassieker

De klassieker.

We kennen natuurlijk allemaal de klassieker tussen Ajax en Feyenoord, maar komende zondag staat voor ons natuurlijk de enige echte  klassieker op de agenda.
De wedstrijden tussen Oirschot Vooruit en de Spoordonkse Boys kennen natuurlijk al een lange geschiedenis. De Boys trekken meestal aan het langste eind, omdat het voor
dit team de wedstrijd van het jaar is tegen grote broer Oirschot Vooruit. De huidige trainer Corne Neggers heeft regelmatig tegen zijn buurman keeper John van Kollendurg
in het veld gestaan. De beroemde Spoordonkse spits Jan de Kort voetbalde zowel bij Oirschot Vooruit als bij de Boys. Iedere voetballiefhebber uit de gemeente Oirschot heeft zijn eigen verhaal bij de derby. Het ging er ooit hard aan toe in de onderlinge titanenstrijd. Het publiek komt er in ieder geval massaal op af en de media besteedt er ook de nodige aandacht aan.
Voor de beide teams is het een mooie krachtmeting  en kunnen ze laten zien hoe ver ze beiden zijn in hun ontwikkeling. Voor trainer Piet Drijvers van Oirschot Vooruit is het zijn eerste
klassieker binnen onze vereniging. Je maakt je als trainer onsterfelijk als je van de aartsvijand wint. Het seizoen is dan gered. Dagen van te voren wordt er al over gespeculeerd door de beide kampen. Gebeurt er nog wat voorafgaande aan de wedstrijd. Meestal zijn er ludieke acties van beide supportersgroepen. Ik hoop op een spannende goede wedstrijd waarin er
gestreden wordt op het scherpst van de snede en dat de punten in de gemeente blijven is zo ie zo een feit. Ik hoop dat de Groen Witten uiteindelijk de drie punten pakken, maar met respect voor de tegenstander daarna het veld verlaten en er in de kantine een gezamenlijk feest van maken.

De Passant