Dag

Het woord dag betekent veel meer dan alleen maar dag. Je kunt een baaldag hebben. Uitkijken naar de volgende dag. Een zaak kan verdagen. We hebben natuurlijk de rustdag, de zondag en de verjaardag. Zeg maar dag met je handje is ook nog mogelijk.
Je kunt de tegenstander uitdagen. Niets is mooier den een vrije dag. Een week heeft zeven dagen. Het was een dag als andere.
Natuurlijk is er ook de verjaardag en uiteindelijk hebben we ook onze sterfdag. Hoe raar dat dan ook weer klinkt. Als je vertrekt zeg je netjes gedag. Wat dat betreft is het woord dag een beetje ondergewaardeerd. Hoe dikwijls gebruiken we het niet? Zonder dagen geen weken, maanden en jaren. Nee voor mij heeft het woord dag vele betekenissen. Als het me niet zint zeg ik gewoon "dag"en loop ik aan.
Voor velen is de maandag geen favoriet, na een weekend beginnen we weer in een ander ritme. De eerste werkdag van de week is meestal snel voorbij. Woensdag gehaktdag, bijltjesdag en eerste en tweede kerst- en paasdag. Wat dat betreft kan ik een boek schrijven over het woord dag.
Dat wordt dan wel geen dagboek, maar het leest lekker weg. Velen denken dat het gaat om de inhoud, maar daar ben je na een paar zware dagen wel achter. Ik wens iedereen nog een fijne dag.