Kennen

Als je iemand kent dan ben je niet alleen. Als ze je beter leren kennen kunnen mensen ook een oordeel over je hebben. Dat kan mee of tegen vallen. Als je veel mensen kent zit er altijd wel iemand bij waar je iets aan hebt. Een kruiwagen is altijd makkelijk in onze maatschappij, waar veel draait om wie je kent en niet om wat je kunt. Anders was dit kabinet al lang naar huis gestuurd. We weten allemaal wat er moet gebeuren om ons land weer uit de recessie te helpen.
Economen en mensen uit het bedrijfsleven komen met oplossingen, maar de politiek blijft angstvallig aan de zijkant staan. In Den Haag kennen ze de regels van het politieke debat.
Niet rechtstreeks op je doel af, maar eindeloos vergaderen tot we een ons wegen.
Op het veld is het ook niet altijd even eenvoudig, als de tegenstander je speelstijl kent, passen ze hun speelstijl er op aan. Pas als je verrassend uit de hoek komt kun je als winnaar uit de strijd komen. Durf dus te experimenteren. We kennen allemaal de klappen van de zweep. Het is belangrijk wie de zweep in handen heeft.