Rol

Rol is een samenhangend pakket aan taken die door een of meerdere personen vervult kunnen worden.
De rol van de voorzitter valt formeel onder de persoon die tot voorzitter is benoemd, maar als die persoon niet
goed functioneert of het zijn tijd vindt kan een ander de taken van de voorzitter overnemen .
Muziek, zanger Peter Koelewijn is benoemd tot officier in de orde van Oranje-Nassau. Hij speelde een belangrijke rol in de ontwikkeling van de Nederlandse popmuziek. Hij had in januari 1960 zijn superhit met `Kom van dat dak af.
Terug naar het voetbal, Silvio Berlusconi werd geboren op 29 september 1936. Hij was een succesvol ondernemer en politicus.Hij was ondanks zijn schuinsmarcheerderij  drie keer premier van Italië
Hij had zijn rol in de partij Forza Italia die hij oprichtte, maar ook was hij de oprichter van media-imperium Media Set. Hij was de voormalige eigenaar van voetbalclub A.C. Milaan, In 1980 speelde Berlusconi een dubieuze rol in
een omkoopschandaal. A,C, Milaan werd terug gezet naar de Serie B. Uiteindelijk kwam er toch weer licht aan de horizon. Daar speelden vanuit Nederland Ruud Gullit, Marco van Basten en Frank Rijkaard een bepalende rol in.
In het elftal van A.C. Milaan speelde verder de Italiaanse internationals Paolo Maldini, Roberto Donadoni, Marco Tassotti, Allesandro Costacunta en Franco Baresi. Dat was bepalend voor de dominante rol die A.C.Milaan in het
Europese voetbal. Momenteel is  de club uit Milaan in het bezit van een Amerikaans hedgefonds Elliot, zij namen  in 2017 de aandelen van Yong Hong Li over omdat hij niet aan zijn financiële verplichtingen kon voldoen.
Kees Swanen was ook voorzitter in roerige tijden, maar hij had altijd zicht op wat komen zou. Daarom staat er nu een stabiele organisatie binnen de vereniging en proberen we allen hetzelfde uit te dragen. We hebben allemaal onze rol en of die nu ligt op bestuurlijk niveau of je maakt de kleedkamers zuiver. We hebben allemaal een rol en als die niet wordt ingevuld slaat de vereniging op hol.

De Passant