Nat

We hebben de laatste dagen te maken met nogal wat nattigheid, in Utrecht zijn zelfs historische kades ingestort. Te veel nat zorgt ook voor afgelaste wedstrijden. Bij Grolsch wordt gestaakt dus
het nat uit de Beugel laat even op zich wachten. Bij het kaarten kun je nat gaan en dan kost echt geld. Als je nattigheid voelt moet je jezelf uit de voeten maken. We zijn natuurlijk allemaal tevreden met ons natje en ons droogje. We kennen natuurlijk allemaal de natnek en als het nat is houden we het dus niet droog. In Eindhoven hebben we natuurlijk het Natlab, maar daar is niet zo heel veel nats te beleven. Het tegenovergestelde van nat is droog. Dat was deze zomer het geval.
Wij met z'n allen maar klagen wanneer het eens ging regenen afgelopen zomer. Dus we hebben altijd wel wat te klagen. Een nat veld is lekker voor de slyding, alleen een keeper heeft het moeilijk met een natte bal. Deze kan door zijn handen glippen. Het wordt pas zorgwekkend als je je eigen wereld niet meer in de hand hebt en je dus de vastigheid kwijt raakt, als alles uit je handen lijkt te glippen en moet knokken dan zit je pas in de puree. Zonder nat is puree ook maar gewoon een zakje droge tus. Je kunt nog zo'n droge zijn maar we verlangen allemaal naar het nat. Zeker het nat van Gerard de Kroon, zijn tempelier is een vorstelijk nat. Zonder nat geen leven. Pas als je lang droog staat begrijp je dat.