Lopen

Lopen kan uitgelegd worden als stappend een afstand afleggen, aan de gang zijn, stap voor stap voortbewegen door de benen te bewegen. Als het goed loopt dan draait een organisatie soepel
Vorige week was er in Wenen de hoofdstad van Oostenrijk de jaarlijkse marathon in het Prater dat is een prachtig park in Wenen. De Keniaan Eliud Kipchoge schreef daar geschiedenis met zijn winnende tijd die hij liep.
Over 42,195 km deed hij 1.59.40 minuten. Het is een zeldzaamheid dat er een marathon onder de twee uur wordt gelopen.
Afgelopen donderdag speelde hij Nederlands elftal voor de EK kwalificatie thuis tegen Noord-Ierland. Het gevierde Oranje wist eigenlijk geen raad met het verdedigende spel van de Noord-Ieren die ook nog op voorsprong kwamen.
Uiteindelijk liep het wel bij het Nederlands elftal en werd er gewonnen met 3-1. We lopen op koers voor deelname aan het EK komend jaar.
Waar het ook heerlijk lopen is dat is in Egmond aan Zee,daar loop ik in januari van het komend jaar voor de negende keer de Wandelmarathon. Geweldig wat voor mensen die je daar tegen het lijf loopt. Samen met vriend Patrick trekken we erop uit en we kunnen wel een boek schrijven over de verhalen die we horen van anderen tijdens het lopen.
Terug naar het voetbal waar het in de eredivisie bij PSV lekker loopt, maar Ajax lijkt toch nog een versnelling hoger te gaan. Het is nog te vroeg om conclusies te trekken voor een kampioen aan het einde van de rit.
Het kan raar lopen in de voetballerij.
Zelf loop ik al vele jaren mee bij mijn trots Oirschot Vooruit, als voetballer was in geen hoogvlieger, maar als coach en daarna scheidsrechter heb ik toch vele seizoenen rondgelopen op ons sportpark. Momenteel loop ik bij de mini`s van Oirschot Vooruit en bezorg hen met enkele anderen iedere zaterdagochtend een heerlijk voetbalavontuur.
Het is bij voetbal net als in het dagelijkse leven. We hebben allemaal een route in ons hoofd, maar bijna altijd loopt het anders. Deze maatschappij is zo hectisch en onvoorspelbaar geworden. Je weet niet hoe en waar je morgen loopt. Zet dus gewoon weloverwogen je stappen en dan kom je een heel eind.

De Passant