Wolk

Een wolk is een zichtbare verzameling al dan niet onderkoelde waterdruppeltjes of ijskristalletjes in de atmosfeer
op enige hoogte van het aardoppervlak. Waterwolken ontstaan doordat waterdamp in verzadigde lucht rond condensatie kernen.Je hebt de Circocumuleis: de hoge schapenwolkjes. Maar erger zijn de Nimbostraties, want
dat is een gelaagde wolk die regen brengt. dat weten we nu wel in Oirschot en omgeving deze week.
Vorige week was er in Yorkshire in het Verenigd Koninkrijk het WK wielrennen, ook daar pakte donkere wolken zich samen en het plensde waardoor het parours moest worden aangepast. Ondanks de wolkbreuk hebben we in
Nederland een trotse  kampioen. Annemiek van Vleuten won op 36 jarige leeftijd de vrouwenkoers na een weergaloze solo van 105 kilometer.
Mauro junior werd door PSV vanuit Brazilië gehaald als het talent van 14 jaar, hij zou in de voetsporen gaan staan van zijn voorganger Ronaldo, zijn grote held. In de derby FC Twente-Heracles scoorde hij twee keer en Heracles won met 2-3.
Afgelopen dinsdag was er in Londen de Champions League wedstrijd tussen Tottemhan Hotspur en Bayren München. De ploeg uit zuid Duitsland won met 2-7 mede dankzij twee doelpunten van Serge Gnabry.
Valencia is de stad van de sinaasappels en daar schijnt normaal altijd de zon, behalve afgelopen woensdag,
toen kwam Ajax op bezoek in de Champions League en het won met 0-3. Ditmaal was er voor de Amsterdammers geen wolkje aan de lucht in Spanje. In de achtste minuut was heb Zyech die de score opende  en daarna was er inderdaad geen wolkje aan de lucht.
Terug naar Oirschot Vooruit, na twee wedstrijden zonder punten moeten we nog niet gaan doemdenken, maar als ik zie dat we nauwelijks kansen creëren komen er toch donkere wolken op het pad van OV1. Hopelijk gaat de zon bij de selectie snel weer schijnen, anders blijft het mistig en komen de donkere onzekere wolken op ons pad. Dus ik blijf het licht zien en geef niet toe aan de donkere wolk.