Ouder

Nederland heeft last van de vergrijzing, dan kun je natuurlijk kiezen voor een spoeling. Helaas niet meer bij Piet Bogmans, ik denk wel dat als je de leeftijd van Piet hebt bereikt je tevreden kunt zijn, het kan ook anders.  Jasper de Weijer uit Eindhoven zou ook dolgraag ouder zijn geworden, maar door zijn ziekte is hij maar acht jaar geworden. Als kind heb je natuurlijk twee ouders. Als deze langs de lijn staan bij het voetbal zijn de kinderen niet altijd even gelukkig met hun ouders, de belevingswereld van een kind is nu neen maal anders dan die van de wolwassene. Het kind heeft gelukkig nog geen prestatiedrang.
Je merkt op de velden ook dat de spelers ouder worden, waar voorheen een actie eenvoudig lukte kost dit nu veel meer energie. Ouder worden hoort bij het leven. We moeten daar mee om leren gaan. Op een gegeven moment voel je het ook en dan ben je dus op de weg terug. Het keerpunt is gepasseerd. Toch kun je nog altijd genieten van heerlijke dingen en kijk je na een wedstrijd nog intenser uit naar de derde helft. Dus eigenlijk valt het allemaal wel mee en moeten we gewoon altijd vooruit blijven kijken.