Koers

Het woord koers kan verwijzen naar de richting waarin iets zich ontwikkelt, de richting van van een voer- of vaartuig en het kan verwijzen naar de prijs van geld en waardepapieren.
In de Bundesliga vielen de resultaten bij Bayern Leverkusen tegen dus moet trainer Heiko Herzlich het veld ruimen voor de nieuwe trainer Peter Bosz. Hij begint op 4 januari en staat bekend op zijn eigen koers waar hij natuurlijk in het verleden ook succes had bij bijvoorbeeld Ajax. In de Premier League in Engeland licht Liverpool ook op koers voor de eerste titel sinds vele jaren. Vrijdag werd er gewonnen en gisteren verloor directe concurrent Manchester City van Christel Palace. Uitblinker Virgel van Dijk ligt dus wel degelijk op koers ook al is er nog een lange weg te gaan.
In Europa ligt Ajax goed op koers doordat de overwintering in veilig gesteld, na de winterstop volgt in de Champions League het tweeluik met Real Madrid, Pas daarna weten ze in Amsterdam of ze op de juiste koers liggen. Het zijn natuurlijk twee geweldige wedstrijden waar de liefhebber van voetbal naar uit kijkt. In Spanje is Real een beetje uit koers in de competitie, maar ze beschikken natuurlijk nog over geweldige spelers.
PSV won afgelopen zaterdag zijn laatste wedstrijd voor de winterstop thuis tegen AZ uit Alkmaar. Trainer van Bommel vaart een andere koers dan zijn voorganger Cocu, wat ook opvalt is het debuut van de Tsjechische
19 jarige speler Michal Sadilek, hij is maar 1.68m groot maar een inzet en gedrevenheid wat hij ten toon spreidt.
We zitten nu in de laatste week van het jaar en koersen af op 2019. Misschien heeft 2018 ons niet allemaal gebracht wat we ervan verwachtten en er zijn ons ook mensen ontgaan die ons dierbaar waren en kenden we naast vreugde ook verdriet. Toch is het belangrijk na iedere tegenslag weer een koers uit te stippelen die je verder brengt. Blijf niet te lang hangen in negativiteit of verdriet, maar zet de schouders eronder. Dan kom je vanzelf op de juiste koers. Ik wens iedere volger van de Passant het allerbeste voor 2019. Als we samen de koers voor komend jaar uitzetten dan zal het zeker goed komen!

De Passant