Streven

Streven kan betekenen dat je hoopt dat er iets gebeurt en dat je zelf actie onderneemt. Je wilt iets bereiken, je doet je best om ergens te komen. Je stelt jezelf een doel.
Iedere dag streven we naar iets. We willen ons altijd verbeteren als individu, als team of als bedrijf. De lat moet steeds hoger worden gelegd.
Een mooi voorbeeld zie je nu in China waar het WK korte baan zwemmen plaats vindt. De Nederlandse ploeg streeft naar een bepaald doel en wil medailles winnen. Het succes is overweldigend er was drie maal goud voor
Ramoni Kromowidjojo en ook Femke Heemskerk pikte enkele zilveren medailles mee. De zwemcoach stippelt een bepaalde route uit om het streven de realiseren. Als je dan je doel bereikt is dat dan toch prachtig.
Ook bij de KNVB streven ze naar een hoger doel, nadat we twee keer niet meededen als voetbalploeg aan een groot eindtoernooi moet de koers worden gewijzigd. Bondscoach Ronald Koeman streeft naar het maximale.
Hij eist het maximale van zijn jonge getalenteerde spelersgroep. In de Nations League was er natuurlijk het resultaat, maar dat moet natuurlijk een vervolg krijgen. Het is toch geweldig om te zien hoe jonge talenten zich zowel bij Ajax, PSV en in het buitenland ontwikkelen. Een jonge voetballer streeft naar het hoogst haalbare.
We hebben het afgelopen week mogen zien in de Champions League wedstrijden van PSV uit bij Inter Milaan en bij Ajax thuis tegen Bayern München. Bij zowel PSV als Ajax streven ze naar om jeugd uit de eigen opleiding klaar te stomen voor het eerste elftal. Spelers als Frenkie de Jong en Matthijs de Ligt bij Ajax en Donyell Malen en Steven Bergwijn hebben zich geweldig ontwikkeld. Natuurlijk streven deze talenten naar het hoogst haalbare en dat is natuurlijk voetballen in Spanje, Italië of Engeland.
In Oirschot streven we andere doelen na, zorgen dat we een gezonde basis leggen voor de toekomst met een prachtige accommodatie en een gezonde organisatie. Wie ook werken vanuit een strakke organisatie zijn de Hockey heren, op het WK in India werd regerend kampioen en dus het gastland verslagen in een heksenketel.
In de finale tegen België wordt beslist wie zich wereldkampioen mag tronen. Als laatste vind ik het belangrijk dat we samen naar iets streven. Samen kom je resultaat waar je ook mee bezig bent en wat je doel ook mag zijn.

De Passant